søndag 12. oktober 2008

Lørenskog Rundt med min danske venn

Min danske ultraløpervenn John Hornbech Christensen inviterte via Facebook til langtur denne søndagen, og slikt takker man jo ikke nei til. Sist vi løp langtur sammen var han i full gang med Viborg 24-timers i sommer - og siden jeg var på ferie i området løp jeg 6-7 timer på natten sammen med han.

John, som nå bor på Billingstad, vil gjerne se nye steder, så jeg fikk lov å velge løperute. Det ble da en seighseeing rundt i hjembygda mi, Lørenskog.

http://maps.google.com/maps?q=http://trail.motionbased.com/trail/kml/episode.kml?episodePkValues=6961103

Det var en dag med flott høstvær og flotte høstfarger. Vi startet ved Hammer skole og fulgte først traseen til Lørenskog halvmaraton (en runde 10.5 km) før vi løp sørover forbi Kirkerudgårdene til Losby og Mønevann, deretter forbi Losby Gods (hotellet) og den smale trafikerte veien til Triaden. Ny avstikker litt senere inn til Elvågaseter og via Nuggerud og Visperud til Kjenn /Lørenskog Rådhus og avslutning forbi Langvannet, Fjellhamarelva, og Ahus før vi var tilbake ved Hammer skole.

John på Lørenskogseightseeing...

Det ble en tur på 35,5 km med stadige vekslinger mellom urbane strøk og landlige omgivelser. Løpstiden var 3.45, så farten var behagelig og vi fikk god tid til å bli bedre kjent. John trener til Bislett 24-timers i begynnelsen av desember, mens jeg sjøl tok dette som en siste rolig langtur før Bergen Ultra om 6 dager.

Nettopp turer som denne er det jeg håper å få organisert flere av når Team UltraRomerike blir en realitet. På den første uka har jeg fått 10 interessenter, så teamet blir nok en realitet.

Her har jeg fotografert John etter ca 6 timers løping i Viborg 24-timers (Søndersø Rundt) i sommer.

Ingen kommentarer: