torsdag 17. juni 2010

Nordmarka Skogssykkelmaraton og litt til...

Det er travle dager for KrampeGammeln, og 11 dager siden forrige innlegg på bloggen er ny pers siden jeg startet opp for snart 2 år siden.

Men... jeg har det fint og trives med å ha det travelt både på jobb, hjemme og med idrettsoppgaver. Treninga er totalt ustrukturert for tiden, men det henger jo sammen med "skadesituasjonen".

Forrige uke besluttet jeg å vente med ytterligere ultrakonkurranser til jeg igjen tåler å løpe 100 km+ i uka. Jeg er ikke i nærheten av det nå (30 km snitt)... men det blir desto mer sykling. Jeg håper å bli klar igjen til UltraBirken i midten av september, men antagelig er det for optimistisk.

Hælen er bedre, men røntgen-CD'n er nå til vurdering hos NIMI med tanke på eventuell operasjon. Magesmertene er det som mer enn hælen stopper løpinga om dagen. Jeg vet ikke helt hva dette kommer av, men alt tyder på at det er muskulært. Har vært hos lege og fått avkreftet brokk, har også vært hos Naprapat som i første omgang gjorde vondt vondere.

Nå er det forberedelser til Kristins Runde som gjelder, og i morgen skal jeg sjekke merkinga i hele traséen, det betyr 60 km på sykkel og 20 km til fots. Øvrige forberedelser er også under kontroll (har tatt meg jobbfri to dager).

Nordmarka Skogsmaraton
Sist lørdag var jeg fotoreporter for kondis.no på Nordmarka Skogsmaraton. Syklet inn til 17 km ved Hakkloa, det jeg klissblaut tok bilder en times tid før jeg nesten forfrøs meg på sykkelturen tilbake til Sognsvann.

Klikk på bildet for å se alle bildene fra Skogsmaraton:
Nordmarka Skogsmaraton

Dagen i Nordmarka var hyggelig til tross for vått vær. Først hyggelig prat med mange venner i startområdet, så treffer jeg på den ene kjenningen etter den andre på turen innover i marka. Først "Mosjonisten" alias bloggfantomet Espen Ringom som skulle filme litt fra løpet, litt senere kolliderte jeg nesten med jobbkollega Anders Trygg som kom på sykkel med skrikende bremser ved Skjersjødammen, så syklet jeg lenge ved siden av Arne Gilberg som løp maratonrunden utenfor konkurranse som ledd i oppkjøringa mot UTMB senere i sommer, så traff jeg på mor og far Natvig som skulle heie på sønnen, så sto jeg en time og heiet og fotograferte kjente og ukjente ved Hakkloa, og helt til slutt delte jeg ut en del kondisutmerkelser i målområdet.

Her deler jeg ut HYTTEPLANken 2009 til Vera Nystad.

O-løp med gode venner
Mandag løp jeg et lokalt o-løp i Eidsvoll, 40 minutter i mest lyng og myr. Magen var vond, men løpbar. Orienteringa gikk sånn noenlunde, men jeg ble slått med 45 sekunder av en av de andre veteranene. Uansett hyggelig å hilse på de mange o-vennene i Eidsvoll o-lag igjen.

...og ellers...
Trenings ellers har vært korte turer på trimsykkelen mens jeg har sett noen minutter på noen av kampene i fotball-VM. Har vel sett 3-4 timer VM-fotball hittil.

I går var det Sommerfest for Xeroxansatte på Ingierstrand Bad - uten alkohol for min del - men like hyggelig. Litt "vemodig" er det at en hel del av de som var på festen enten er overtallige og må slutte og/eller går av med pensjon/førtidspensjon.

Etter september er jeg dermed eldste medarbeider i Xerox Norge....hmmm...

Ingen kommentarer: