tirsdag 30. desember 2008

2008: Året jeg debuterte på Facebook

Det meste på denne bloggen og ærlig talt også det meste av fritiden min handler om løping. Fritiden dreier seg svært mye om enten egen trening og konkurranser, arrangementer jeg er involvert i, redaktøransvaret for kondis.no/romerike og andre løpsrelaterte aktiviteter...

Løpsvenner førte meg også inn på Facebook tidligere i år, en utelukkende positiv erfaring og en flott måte å holde litt kontakt med perifere venner - og selvsagt også nære venner og slektninger. Jeg er så heldig å oppleve mye hvert eneste år, enten i jobb, på reise, privat og ferie eller idrettsrelatert - men alt i alt er "oppdagelsen" av Facebook kanskje det jeg vil huske best fra 2008.

Det interessante (og kanskje typisk norske) er at de som hører at jeg er på Facebook - men ikke selv er inne - vet mer om hvordan dette samfunnet er. Vrengebildet er sikkert basert på sporadiske avis- og TV-oppslag om folk som gjør dumme ting og legger ut ting på Facebook som de burde holdt for seg selv. Men... slik er det jo, og vi slutter ikke å handle på butikken selv om det finnes butikktyver.

Selv statsministeren har sett verdien av Facebook med både egen venneliste og supportergruppe - så hvorfor skal gamle meg være flau over å boltre meg på fjesboka?
Nei - nå koser jeg meg med et 10-talls daglige meldinger og kommentarer, et antall som stadig øker (i takt med økende venneliste) - men likevel er ikke dette særlig tidkrevende. Noen minutter et par ganger hver dag...

Til de som måtte lese dette: Godt Nytt År i 2009

Ingen kommentarer: