fredag 23. desember 2011

Fenstadjulenisse på sykkel



Julenissens sykkeltur
Siste arbeidsdag før julekvelden ble avsluttet tidlig - og planen var å gå en lang rolig skitur i Fenstadmarka. Men... noen hadde skrudd opp termostaten, og klistertuben nekter jeg å finne fram så tidlig på vinteren. Dermed ble det sykling på rulle som dagen-før-dagen trim på KrampeNissen fra Fenstad.

Trim i treningsrommet hjemme kombineres gjerne med sport på TV eller noe actionfylt. Det var det lite (ikkeno') av i dag, så da fant jeg fram en DVD med Lars Monsen - og syklet i tre timer til 5 episoder av Nordkalotten 365. Wow... så inspirerende å se filmene til den mannen - man får bare så enormt lyst til å komme seg ut på tur. 82 kilometer på rulla, tre timer som bare suste avsted, og nå gleder jeg meg til å se resten av episodene på flere sykkelturer i jula.

Neida, jeg syklet ikke hele økta med nissedrakt, det var bare mens junior foreviget gammel'n.

Det har vært en innholdsrik siste uke
om ikke på treningsfronten;


Julekonset med Maja & Co
Fredag var jeg på julekonsert for Skarnes Videregående skole på Ullern kirke, der barnebarnet Maja på 17 var med i koret som blant annet framførte hele korverket «A Ceremony of Carols». Se omtale i Odalsnytt.

Derfra var det full fart og litt forsinket til familiegrøtfest hos broder'n lenger nord i Fenstad, før jeg rakk en halvtime på mølla mens jeg så semifinalen til håndballjentene på TV. Knesmertene jeg kjente tidligere i uka var nå borte.  Lørdag morgen ringte klokka tidsnok til at jeg rakk en time intervall på sykkelen før avreise til Oslo og Hjortneskaia.




Julebordcruice
Lørdag og søndag var Else og jeg på julebordcruice på Color Magic sammen med et vennepar vi ble kjent med i Tyrkia tidligere på året. Jeg var jo på kickoff med Xerox på samme båten i sommer - og hadde ikke noe i mot enda en reise tur/retur Kiel. Vi hadde en fin helg med masse god mat, enda mer godt drikke (maaaaasse øl) og hyggelig samvær. På søndag ettermidag var jeg tilogmed så heldig at alle de andre ville slappe av noen timer - så fikke jeg drøye to timer i fitnessenteret med 30 minutter på mølle (årsraskeste), en time på sykkel og en halvtime i badstua.

Utover uka var det mye daff trening - og jeg var litt frustrert over vondter både her og der. Mandag ble det 30 min styrketrening og 30 min på sykkel'n, tirsdag avkortet løpetur på mølla 20 minutter + 45 min sykkel, onsdag en ganske hard sykkelintervall 5 x 8/2 min før avreise til månedens tredje julebord.




Ultraløperklubbens julebord
Onsdag var det klart for julebordet til Romerike Ultraløperklubb - der hele 16 av medlemmene hadde meldt seg på.   Det ble en fin kveld og natt som startet med at jeg tok tog til Oslo sammen med SAS-flyger Pål. Vi var først på Trafalgar pub i Bogstadveien der 8-9 av de andre også dukket opp etterhvert. Kvelden fortsatte på legendariske Lorry i Parkveien der det var valgfritt ribbe, pinnekjøtt eller lutefisk. Det var kjekt å ha junior som hentende sjåfør utpå natta, det syntes nok også Marit og Hilde (se bildet) som fikk tranport hjem til Romerike.

Tross alt trening hver dag...
I går var det 30 minutter på mølla igjen, men med såpass mye irritasjon i lysken og magen at jeg kanskje kutter løpinga totalt en periode. Det er litt frustrerende å trene med vondter - så kanskje det blir BARE sykling, skigåing og styrketrening gjennom vinteren (?).

Helt håpløs treningsuke fredag-fredag har det da ikke vært: Åtte dager, trening hver dag, totalt 9:40, 4 løpeturer, 1 styrketrening, 196 km på sykkel.

GOD JUL !!!

Ingen kommentarer: