tirsdag 28. desember 2010

Vinterens første skitur


Det var kaldt (-14C), det var vakkert, det var vinterens første skitur. Nå var det ikke skiløperens stil som var vakker, men omgivelsene. Selv om det meste av turen gikk over jordene i Fenstad - med start fra trappa her hjemme - var det en fin tur. Det var også en del folk i løypene, det er stort sett ensbetydende med kjentfolk her på landet.

Dagens skitur -litt før sola gikk ned på ettermiddagen - var bare 11 kilometer lang, men i morgen blir det en lenger tur. Før det skal jeg også preppe skia litt bedre... hadde på vinterlagringsglidern i dag, det var litt for trått i kulda.

2 kommentarer:

quies sa...

Nydelig bilde du serverer.
Herlig med årets første skitur, selv om det hørtes kaldt ut med
-14.

Jeg har enda ikke hatt skiene på beina i år, men det frister når jeg ser sånne vakre omgivelser.

Jeg ønsker deg og dine en fin nyttårskveld og et riktig Godt Nytt År. Jeg håper du snart blir kvitt problemene i maven og i hælen. Det har vært både inspirerende og hyggelig å følge deg på bloggen i 2010.

For oss treningsfolk:
Et riktig godt treningsår i 2011. Håper du kommer fryktelig tilbake. :)

Gammel'n sa...

Takk Stifinneren!
Lykke til med treningsåret 2011 du også.
Jeg har akkurat kommet hjem fra årets andre skitur (-10) etter at det var for kaldt de to foregående dagene. Temperaturen stiger nå, så jeg håper på to lange fine skiturer de to første dagene i 2011. Fint å kunne spenne på seg skia på trappa.