lørdag 11. desember 2010

Jeg vil ut... UUUUT !

... på tur med Sten Solfjeld fra Letohallen i 2008.

Etter nok en uke med halvtimes løpeøkter på mølla, halvtimes sykkeløkter på trimsykkelen og halvtimes styrkeøkter er jeg overmoden for litt variasjon. Jeg vil ut... UUUUT !

Situasjonen med tanke på magesmertene er uforandret, men hælen er snart 100% friskmeldt. Den siste uka har jeg økt farten en del på løpsøktene, og formen virker egentlig helt OK. Jeg har jo tross alt trent 7-8 timer pr uke.  Men nå vil jeg ha litt variasjon, og gjerne øke til 10 timer+.

Dermed prøver jeg meg kanskje allerede i morgen på en kort løpetur ute før jeg fortsetter med en "langtur" på trimsykkelen med TV-sport som tidtrøyte. Jeg håper å kunne løpe en time ute annenhver dag, vi får se hva magen vil akseptere. Prøver å få en time på NIMI igjen etter helgen...

Dagens trening ble gjennomført med Curling-EM på skjermen.... egentlig ganske kul sport.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Hehe Olav, når du først kommer ut nå... Vær forsiktig, ikke umulig at du er over svenskegrensa før du kommer til deg selv igjen i euforisk lykke.. ;-)

Gammel'n sa...

Slik kunne det fort blitt, Bjørn - dersom ikke fysikken (les; magesmertene) hadde begrenset meg. Det er dessuten et fantastisk flott vintervær i dag, så jeh ser fram til i alle fall 30 minutter i frisk luft. Jeg har ikke løpt ute siden Fredrikstadmarka Rundt 10.oktober !!!

Jannicke sa...

Hva med en skitur, Olav?
Personlig kommer jeg til å kjøre en skiøkt i uken gjennom hele vinteren så fremt forholdene tillater det.
Ellers har det lett for å bli mye "innetrening" gjennom hele vinteren. Håper magen din blir bedre.

Jannicke

Gammel'n sa...

Joda, Jannicke, det er skiføre her i Fenstad. Jeg kunne gjerne gått mye på ski (eller syklet mye mer), men akkurat nå er jeg mer opptatt av å få løpt litt hver dag for ikke å komme helt ut av det. Vanligvis bruker jeg ski og sykkel som avlastning til all løpinga, men det er jo ikke problemstillingen nå. Normalt legger jeg gjerne inn ca 1000 km ski hver vinter og går et par skirenn (f.eks. Vasa'n). Denne vinteren er jeg påmeldt i Holmenkommen Skimaraton.

Magesmertene mine startet forresten i den mest hektiske skisesongen i fjor - i en periode jeg løp minimalt. Det gjør meg også litt avventende akkurat nå.

Så at du omsider har funnet fram skiene igjen...det er fint. Skiturer i flott vær er balsam for sjelen - og god trening på kjøpet.