mandag 27. desember 2010

...da blir det plan B

Det som ikke er mulig, er umulig. Det som er umulig er ikke noe å bruke energi på. Dagens lille løpstest etter 10 løpefrie dager fortalte meg at det er umulig å drive fornuftig løpetrening slik magen reagerer på løpinga. Altså blir det plan B de neste ukene i første omgang, og kanskje resten av vinteren og kanskje hele 2011 (?).


 "men je pansjånerer itte løpeskoa, itte på vilkår" som en kjent soldat fra nabobygda ville sagt.

PLAN B = BARE SKI/SYKKEL
Joda, det er mulig å jobbe med saken og finne en løsning på sikt, men når det gjelder treningsarbeidet blir det plan B som gjelder, det betyr bare skigåing og sykling ispedd en del generell styrketrening. Jeg har aldri hatt noe problem med å snu meg rundt og finne nye løsninger og ny motivasjon, så dette er egentlig helt problemfritt selv om jeg heller ville løpt.

UTFORDRINGER PÅ SKI
Med sen start på skisesongen og to uker i syden i januar (sykkeltrening)  blir det neppe noen stor suksess i Holmenkollen Skimaraton 5.februar. Men jeg skal gjøre så godt jeg kan, og kanskje blir det Grenaderløpet, Vasaloppet, Birkebeinerrennet og Troll Ski Marathon senere i sesongen - mange morsomme utfordringer der også, både treningsmessig og smøremessig.

Skiene på bildet sier litt om hvordan jeg føler meg akkurat nå, men det er også et minne om hvor flott det er å gå på ski når været er fint (og gammel'n ikke tryner). Bildet er fra Beitostølen i 2005 nederst i en bakke innunder Olefjell der jeg skulle imponere noen dansker.

LØPSTESTEN:
Dagens løpstest ja, den forløp akkurat som treninga før løpepausen; Greit i 20 minutter og gradvis vondere i magen til jeg ga meg etter 30 minutter. Ingen endring fra tidligere, ikke bedre - ikke verre. Jeg har fått noen tips fra andre med lignende magesmerter, så jeg kontakter i første omgang naprapaten min i tillegg til et nytt besøk på NIMI. Hva som kommer ut av dette og når neste løpstest blir er usikkert, men det blir ganske

Ingen kommentarer: