søndag 26. desember 2010

Drømmenes liste.....

Det er lov å drømme..... lov å drømme om å få delta i flere av de norske ultraløpene i 2010. Jeg er nå midt inne i redigeringen av en kondis.no-oversikt over neste års ultraløp; i alt 14 løp hvor jeg har lyst til å løpe alle sammen!

Oppgavene for Ultraløpsutvalget, kondis.no og Romerike Ultraløperklubb holder meg mer enn godt inne i ultramiljøet selv om det er litt tørke med tanke på egen løping for tiden. Jobbingen med løpslista og kontakten med de norske arrangørene er en av de tingene jeg trives aller best med.

Norske ultraløp...
Der mange andre drømmer om deltagelse i de store klassikerne i andre land, er det først og fremst de norske løpene jeg drømmer om å være med i. Jeg nekter å tro at alderen skal stoppe meg på ennå noen noen år. Likevel skal jeg nok ikke prøve på 2009-stuntet en gang til. Da skulle jeg løpe alle de norske ultraløpene det året... og det holdt nesten - men kostet meg i første omgang et ødelagt løpsår i 2010 - og en sen start på 2011 sesongen (har gitt opp håpet om å bli klar til TEC 100 miles 9.april).

Årsdebut i Ulvådalen?
Alle løpene i 2011 er derfor ingen réell drøm. De første løpene kommer nok også for tidlig, slik at Ulvådalen Ultra i slutten av mai er en mulig 2011-debut. Deretter vil jeg gjerne løpe de norske løpene jeg ikke har deltatt i tidligere: Hornindal Rundt, Undheim 6-timers og Bislett 24-timers. Jeg vil gjerne også løpe "mitt eget" Kristins Runde, men det kommer an på om vi har nok mannskaper.

UltraBirken
Aller mest ser jeg nok fram til UltraBirken i 2011. Jeg brøt første året, var halvskadet og løp svakt i september i år... og vil gjerne vise meg fra en bedre side i dette løpet. Jeg håper også Rune&Co kjøper idéen min om tidligere start, slik at flere av oss kan få løpe sammen med de ordinære Birkebeiner-løperne de siste 2 milene.

På bildet krysser jeg Åsta ca halvveis i årets UltraBirken (foto: Arne Halvorsen).

Oversikt over alle løpene:
Kondis.no: Om norske ultraløp 2011

DAGENS TRENING:
90 minutter på trimsykkelen - SAME PROSEDURE AS EVERY DAY...MR.ENGEN
Trykksmertene i hælen er mye bedre etter 10 dager (x42km) med bare sykling. I morgen skal jeg prøve meg med en halvtimes løp på mølla - dels for å teste hælen og mest for å teste om disse løpsfrie dagene hadde innvirkning på magesmertene. Prøver på nytt å oppnå kontakt med NIMI i morgen.

Det er bare to uker til jeg skal på Fuerteventura-ferie. Skulle gjerne vært løpbar der, men gå'kke det blir'e besøk i en av ferieøyas "Bike hire".

Ingen kommentarer: