fredag 31. desember 2010

Årsavslutning

Om jeg ser litt betenkt ur på dagens skitur er det bare fordi det er vanskelig å ta bilder av meg selv når arma er for korte.

Treningsåret 2010 ble avsluttet med en kort (10 km) treningstur på ski i -10C etterfulgt av 30 min ganske lett styrketrening. Både i går og forgårs ble det halvannen times sykling i stedet for skitur siden temperaturen var -16C og -22C.

OPPSUMMERING TRENINGSÅRET 2010
Oppsummert ble det 1.483 km løping i år, minst siden jeg startet opp i 1978. Det ble 4.234 km på sykkelen, mest noensinne.... og det ble 871 km på ski, ganske normal mengde. I tid ble det 439 timer eller et ukesnitt på 8,5 time - som er greit nok for en travel gubbe.

OPPSUMMERING KONKURRANSEÅRET 2010
Kun 13 konkurranser er klart minst på de 33 årene jeg har konkurrert. Et veldig spesielt treningsår med andre ord, men det skyldes altså hæl- og mageplagene som har fulgt meg hele året. Alle resultatene er helt håpløse, men jeg er fornøyd med at jeg fullførte UltraBirken mellom hæloperasjonene.
 
SPEEDY-BESØK
Bildet av Speedy er fra Rallarvegsløpet 2007.

Onsdag hadde jeg forresten et veldig hyggelig besøk av min løpsvenn Ole Arne Schlytter. Også madammen i huset er begeistret for snuser'n fra Romsås. Det ble løpsmimring, masse fotoprat og ikke minst viste han oss filmer og bilder av rovfugler og løpskonkurranser - tatt av en etterhvert veldig proff fotograf. Det eneste jeg savner er å ha gutten tilbake i løpskonkurransene igjen. Må nok lokke med tur til Rallarvegsløpet med ekstra dager på Haugastøl, da kommer'n nok....
 
 
VINTERKARUSELLEN PÅ JESSHEIM
I går var jeg en snartur på Jessheim for å ta bilder fra Vinterkarusellens fjerde løp. I utgangspunktet var det planlagt at jeg skulle løpe alle 10 vinterkaruselløpene denne dagen, men det er nå utsatt til karusellens siste løp i mars. Det er kjedelig ikke å kunne løpe selv, men du verden så hyggelig det er å treffe alle løpervennene. Det ble mye klemmer, håndhilsing og skravling før starten.... virker som jeg kjenner dem alle sammen, og det er jaggu ikke langt fra sannheten. Fotografering av løpere i mørke med helt ordinær blits er ingen enkel oppgave. Det ble likevel overraskende bra bilder, så sammen med reportasjen på kondis kunne jeg legge ut 25 anstendige bilder.
 
Jørn Christian Syversrud var en av 118 deltagere på karuselløpet på Jessheim. Nesbuen ble jeg kjent med på en langtur jeg arrangerte i Fenstadterrenget tidligere i år.
 
STRØMREGNING
Årets siste gave fikk jeg etter avlesning av strømmåleren i dag. Når tallet var lagt inn på web og prøveregninga kom fram viste denne kr 6.128,- for to måneder. Det er nok på tide at jeg får påmontert et hjemmekraftverk til trimsykkelen og tredemølla, så kan jeg produsere til eget formål selv.
 
...og da er det bare nyttårstreffet med søsknene mine (og ektefellene våre) som gjenstår av året 2010!

Godt Nytt År !!!

Ingen kommentarer: