fredag 16. juli 2010

Vårt vakre land...


Motiv fra Kilboghamn i Lurøy.

Tredje feriedag ble som den andre... en veldig lang dag i bil - men med fantastisk flotte omgivelser fra Sandnessjøen i sør til Bodø i nord. Flott sommervær med +20 varnegrader og mest sol gir en vakker innpakning til kystlandskapet i Helgeland og Salten.

Tidlig på kvelden var vi i Bødø og klar for innsjekking på koselige Bodø Hotell. Middagen spiste vi på iteliensk restaurant, og sent på kvelden fikk jeg meg en sykkeltur i retning Kjerringøy. Sykkelturen ble avsluttet i solskinn ved 23-tiden... helt fantastisk!!

Jeg ringte også med "Norge-på-langs-Erik" og avtalte å treffe han i morgen formiddag. Han avsluttet dagens økt etter 68.8 kilometer like ved Fauske. Han har da løpt nøyaktig 1000 kilometer hittil på turen fra Nordkapp til Lindesnes, og nærmer seg halvløpt distanse. Jeg regner med å sykle med han en times tid et sted mellom Fauske og Rognan... før Else og jeg setter kursen videre mot Lofoten.

Les mer om Erik's utrolige løpseventyr på www.norwayrun.net


Enda et motiv fra Kilboghamn, der vi måtte vente en drøy time på ferga.


Polarsirkelen ble passert med ferge mellom Kilboghamn og Tjøtta i Rødøy.


Telnestindan i Rødøy....

Engenbreen

Svartisen, Norges nest største isbre, sett fra Rv.17 ved Holandsfjorden i Meløy. Brearmen vi ser på bildet heter "Engenbreen" !!! Det er kommunens klart største turistatttraksjon.


Saltstraumenbroa, der vi var på et "stille øyeblikk" - og gikk glipp av kreftene i vedens sterkeste tidevannsstrøm. Prøver å rekke bortom på nytt i morgen formiddag.

Ingen kommentarer: