tirsdag 20. juli 2010

Glad for den ene kilometeren


Selunge født to dager tidligere i Lofotakvariet.

LØPSTEST
Etter 21 dager uten løping testet jeg i dag hælen med å jogge én kilometer. I går var første gang etter operasjnen at jeg klarte å spasere med vanlige sko, så slik sett er jo én fattig kilometer løping rask progresjon. Jeg var spent på hæl/akhilles og jeg var spent på muskelsmertene i magen. Jeg kjente ingen irriasjon overhodet på denne minituren - og satser da på å doble distansen hver av de neste dagene.

I forkant av løpstesten hadde jeg en fin 1,5 times sykkelseightseeing i Svolvær og Kabelvåg. De korte sykkelturene i ferien er omtrent som å spise bløtkake og gi seg etter 2-3 munnfuller, mens man sikler etter mye mer av samme kaka. Det er på tide å øke treningsdosene skikkelig !!

TURISME
Før treninga var madammen og jeg blant annet på Lofotakvariet i Storvågen og Magic Ice i Svolvær. Ingen lange kjøreturer i dag....

I morgen reiser vi nordover til Sortland for to dagers seighseeing i Vesterålen. Etter to netter på Sortland Hotell fortsetter vi E10 inn i Sverige, og tar inn på Järvägshotellet i Kiruna fra fredag til lørdag.


Tenk at noe så stygt kan smake så godt. Noen timer etter at jeg tok dette bildet av uhyret i Lootakvariet spiste jeg den nydeligste Breiflabbmiddag på hotellet.


Skjærgåden utenfor Storvågen (mellom Kabelvåg og Svovær).


Magic Ice er en fantastisk isskulpturverden på brygga i Svolvær. Disse fiskerne er én av mange isskulpturer i et 500 kvadratmeter stort lokale. Temperaturen var minus 5 i lokalet, og drinker fra glassbaren ble servert i "glass" av is.


På kveldens sykkeltur kom jeg til foten av Svolværgeita, der jeg siklet etter å klatre opp til det berømte landemerket. Men det hadde nok ikke vært smart med den nyopererte hælen, så jeg nøyde meg med å ta dette bildet.

Ingen kommentarer: