fredag 23. juli 2010

På hjemvei...


Malmtog i silhuett på Ofotbanen rett utenfor Kiruna.

Etter 10 dager langs Helgelandskysten, i Lofoten og i Vesterålen, er det nå tid for hjemvei. I dag kjørte vi fra Sortland via Harstad, Narvik og Bjørnfjellet til Kiruna. Været er bedre igjen, for det meste sol, men fortsatt bare 8-9 varmegrader.

MASSE SYKKELTRENING
Det blir en del grubling mens vi kjører... ikke minst over den fysiske statusen:
Det er jo litt frustrerende at jeg ennå ikke kommer i gang med løpinga - siden hælen nå er løpbar igjen.... Men, inntil jeg finner ut av mageproblemene får jeg trøste meg med masse trening på sykkelsetet. Kanskje jeg plukker fram rulleskia også dersom det drøyer lenge med løpinga?

Begynner å se fram til lange og harde sykkelturer hele neste uke. Jeg bør kunne skrape sammen 300 km+ siste ferieuka. Samtidig får jeg kontakte en lege eller to for konsultasjon vedr. magen. Før ferien fikk jeg konstatert at det ikke var brokk, og det stemmer kanskje...


Når man passerer Bjerkvik/Narvik-området er det vanskelig ikke å legge merke til de mange krigsminnemerkene. Her fra E10 rett vest for Bjerkvik.


Det kommer mange tog med malm fra Kiruna til utskipning i Narvik... her er laaangt tog på vei vestover...


Det er midnattsol i Kiruna deler av året, og ekstra lenge her på toppen av alpinanlegget.


Järnvägshotellet, gammelt hotell med sjarm, var vartskapet vårt i Kiruna.

Ingen kommentarer: