søndag 8. november 2009

Halvmaraton med Tone på dagen min

Pyntet til bursdagsløp!

7.november 2009: Gammel'n er 59 år - det er på dagen ett år til Tone og jeg løper maraton i New York. Det markerte vi med å løpe en konkurranse sammen for 5.gang i år, denne gangen Lørenskog Halvmaraton (dvs i traktene der jeg sleit ut mine barnesko).

Tone har langt igjen til det vi kan definere som god løpsform, men vilje er ikke mangelvare - og det er en viktig egenskap når man skal løpe langt. Før vi startet med prosjektet "Tone til NYCM 2010" hadde min snart 35 år gamle datter en tidligere halvmaraton i bagasjen som hittil lengste løp - det var Halvmaraton i Oslo i 1990 som 16-åring da hun fullførte på 2.31.17. I år har hun på det lengste løpt over 40 km i konkurranse (Eidsvoll 6-timers) - og med gårsdagens halvmaraton på 2.53.07 er hun noenlunde i rute med tanke på å fullføre NYCM på under 6 timer (grensen for full service underveis). Tiden i dag var 6.44 raskere enn på Kongsvinger i august.

Vi hadde en trivelig tur sammen i dag - og takket være en solid tyvstart kom vi i mål uten å forsinke arrangementet... den siste timen hadde vi "selskap" med andre løpere som suste forbi - men ikke et vondt ord fra noen om farten, tvert i mot. Før de andre løperne kom i løypa var det nok noen folk langs veien som lurte litt på han gammel'n med slips og den grønnkledde ved siden av som jogget med startnummer - dønn alene.... var det et utdrikningslag på gang(?).

Her har Bjørn Hytjanstorp foreviget starten, vi startet tidlig og tok tiden selv.

50 meter er løpt og fortsatt like blide. takk til Bjørn som sørget for et fint minne fra dagen.

Her er Tone halvveis på andrerunden - i landlige omgivelser.

Så feiret vi Britt's 50-årsdag.
Senere på kvelden fikk jeg løst opp muskulaturen på dansegulvet i Britt's (nestennabo) 50-årslag. Jeg var til og med frekk nok til å være kveldens første på dansegulvet - med jubilanten. Det gjelder jo å passe på når man kan få litt gratis trim...
Nesbuene i Svoger's var et positivt bekjentskap...takk for musikk til trimmen utover kvelden og natta :-)

Ingen kommentarer: