fredag 13. november 2009

På lange løp utenfor bane

Da jeg flyttet fra Eidsvoll tilbake til Nes (Fenstad) for 3 år siden meldte jeg samtidig overgang til Ullensaker/Kisa IL. Jeg hadde vel tenkt at jeg skulle finne et treningsmiljø for Gammel'n der, og jeg hadde også lyst til å være en del av en klubb med høyt aktivitetsnivå.

På samme tid ble jeg mer og mer fascinert av ultraløping, og treninga ble mer og mer langturer - i sakte fart. Ganske annerledes enn den treninga de raske Ull/Kisa-veteranene holdt på med. Dermed ble det ikke noe trening på meg i Ull/Kisa-regi, og tidligere i år startet jeg opp Romerike Ultraløperklubb med tanke på likesinnede som ikke finner et passende miljø i sine tidligere klubber (om de overhodet var med i noen klubb).

En liten sak har jeg imidlertid fortsatt; ansvar for å lage noen sider til hvert nummer av "Løpebladet" (Ull/Kisa Friidretts medlemsblad) under temaet "På lange løp utenfor bane". Bladet kommer ikke ut så ofte, så det blir gjerne 6 sider hver gang med oppsummering fra ulike løp. Det aller meste har jeg skrevet om på kondis.no/romerike tidligere, så det blir mest å sammenstille derfra. En noe tidkrevende, men helt OK oppgave, nå også uten omtale av meg selv - siden jeg bare tar med løpere som konkurrerer for klubben.

Om to dager er det klart for Jessheim Vintermaraton, det betyr gjerne to sider til Løpebladet. Men... neste utgave av Løpebladet blir nok ikke før utpå vårparten en gang...
I dette løpet er jeg forresten eneste deltager som løp maraton første året som fortsatt stiller på den lengste distansen.

Ingen kommentarer: