lørdag 24. mars 2012

Joggetest på bratte stier

Etter 200 meter hadde jeg mest lyst til å snu, etter 500 meter hadde jeg enda mer lyst til å snu - men så ble det meste bedre...  For første gang siden Vinterkarusellen på Jessheim i romjula skulle jeg i dag prøve meg på en utendørs løpetur. Tidligere denne uka jogget jeg tre korte turer på mølla som fungerte OK. Utfordringen i dag var at jeg ikke hadde varmet opp på sykkel først - og ut fra resepsjonen og gjennom småbyen Kiris kunne jeg ikke starte med å GÅ!

Jeg hadde bare med iPhone, så bildene fra joggeturen er av dårlig kvalitet. Gleder med til iPhone5 lanseres.

Det var ikke bekkensmertene som plaget meg, men de gamle hælplagene og også venstre lysken som jeg skadet i Vasaloppet (Öppet Spår). Etter en snau kilometer kom jeg til en skiltet tursti jeg ville teste - og derfra ble det stadig bedre med både hæl og lyske. Med null løpetrening, bratte motbakker på steinete stier og noen kilo overvekt på magekulen, ble det tungt - og høy puls. Men resten av turen og senere på dagen merket jeg ikke noe til bekkensmertene!!

Det var luftig ut mot Middelhavet... og svært kupert over alt.

Stien viste seg å være godt tilrettelagt med bra merking, i et flott og kupert "kystlandskap" - der jeg snart var oppe i over 250 meter over havnivå. Hadde avtale med kona at jeg løp mens hun spiste frokost, så sole-seg-ved-bassenget-avtalen ventet, Snudde etter bare 25 minutter, men MÅ bare utforske resten av denne stien over mot Kemer etter helgen (2 timer?). Rappet med meg en megastor sitron fra en plantasje like ved der løypa starta. Den ligger på hotellrommet og minner meg om neste tur.

...og litt sykling!
Etter en rundtur i fjellandskapet mellom Kemer og Antalya med leiebilen, rakk jeg også en økt i Fitnessenteret med 30x 40/20 intervaller (tøff, men kortvarig økt for 7.dag på rad). Venter med å leie sykkel til mandag, siden vi i morgen skal på lang biltur til Pamukkale.

Bey Daglari fjellene like ved kysten går opp i over 3000 meter høyde, bildet er tatt fra ca 1400 meters høyde en drøy halvtimes kjøring fra hotellet.

Utsikt fra nedfarten mot millionbyen Anatlya....

Ingen kommentarer: