mandag 5. mars 2012

Avkobling med guttetur

Rolf på Høa med Skardhamrane i bakgrunnen.

Etter møtet med sikkerhetsnettet i Mångsbodarna forrige søndag har all trening vært uaktuelt - mest på grunn av lyskestrekken, men også venstre vrist har vært veldig vond. Da passet det jo bra at den årlige tradisjonen med guttetur for fire karer fra Fenstad var nettopp denne helgen.

Maten, godsakene og kortspillinga er like viktig som en skitur eller to på disse turene. Likevel må jeg nok innrømme at jeg de 12 tidligere årene har lagt ut på lange treningsturer alene, mens de andre har gått sammen i mer moderat tempo. I år var det derimot lett å være sosial, jeg hadde mer enn nok med å holde følge med de andre.

Vidar, Jan og Rolf klar for lørdagens skitur med hytta i bakgrunnen.

Påskesteming på Nyvangssætra.

Inger og Jan's hytte på Nordseter er solgt, så nå var det Eltdalen i Trysil som var destinasjonen - og dermed også ukjent turterreng. Denne gangen ble det bare 10 kilometer over Snurretallshøgda og Høa til Nyvangssætra (845 moh), men senere blir det sikkert anledning til å utforske terrenget i Trysil-Knuts Fjellverden både på sommerstid og på vinteren.

Med litt bevegelse i helgen kom jeg da så vidt i gang med å mosjonere igjen, og her hjemme har det blitt et par turer med sykkel på rulla. Skiføret i lavlandet er foreløpig ødelagt, så jeg teller på knappene om jeg skal legge inn en "ultratur" på ski på Sjusjøen til helgen. Den planlagte invitasjonsturen i Nordmarka på 100km+ må jeg utsette... jeg vet jo ikke om jeg klarer å gå så langt på ski som jeg håper allerede til helgen.

Tidligere kollega, og nå samarbeidspartner -Steffen - har hytte like i nærheten, så det ble også en kort tur innom Lykkebo for å hilse på Steffen og kona - og et tilhørende glass vin.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Flott rekreasjon dette Gammel`n :)

Gammel'n sa...

Takk unge mann... javisst er gutteturer bra rekreasjon (jenteturer også, for jenter).