fredag 18. mai 2012

Det er lov å være smart

I duskregn i kveld løp Lilo og jeg deler av "Egilrunden" på oversiden av Åsleia der denne fine gapahuken ligger. I denne løype funderer jeg på å arrangere 50/100-miles løp fra neste år eller senere, med utgangspunkt i 8-10 kilometersrunder fra skianlegget. 

Jeg skrev i går om en litt overraskende 15-minuttersjogg på mølla hjemme... helt uten lyske-eller magesmerter. I dag tøyde jeg varigheten til 35 minutter, i Fenstadterrenget sammen med Lilo. Nok en løpetur helt uten smerter eller irritasjon. Jeg velger å holde joggeturene på dette nivået en stund... I perioden for 2-5 uker siden kom smertene mest etter 40-45 minutter løping (men irritasjon hele tiden), så da er det greit å holde meg under den varigheten en stund. Jeg tror litt av nøkkelen nå er å løpe lengst mulig - men likevel stoppe før smertene inntreffer. Det er lov å være smart, men du verden så lyst jeg har til å løpe, løpe, løpe, laaaaangt!

Resten av treninga får bli på sykkel... så nå forsvinner jeg ned i trimrommet for å sykle meg gjennom et par timer med The Voice på TV'n.

Ingen kommentarer: