tirsdag 23. november 2010

Jessheim Vintermaraton

15 ganger har jeg løpt Jessheim Vintermaraton, 6 ganger på hel- og 9 ganger på halvmaraton. Første gangen var i 1984, dvs første året løpet ble arrangert - det var min maratondebut. Siste gangen var i 2008 da jeg løp 3 minutter raskere enn i 1984 (3.31.05 og 3.28.00). Bestetidene mine på Jessheim er 3.04.50 (1991)  og 1.21.55 (1995)... men jeg hadde aldri helt klaff her.

I år var det uaktuelt å stille opp, så for andre år på rad var jeg fotograf og kondis.no reporter. Det er hyggelig det også, ikke minst siden svært mange av løperne er folk jeg kjenner. To av de siste er Bjørn og Cecilie som er foreviget nedenfor.

Reportasjen og resultater finner du HER

Ellers er det nå bare 16 dager til jeg arrangerer "Nattmaraton" på Jessheim stadion, en 4 timers treningsøkt midt på natta for gode løpervenner og andre interesserte. Det var en suksess i fjor, og hvorfor skal det ikke bli det også i år?

 Cecilie fra Lørenskog hadde lovet å smile i en Facebook-chat dagen før. Hun holdt hva hun lovet.

For en gangs skyld var Bjørn løperen og jeg fotografen. Det har oftere vært motsatt.

Tre nye halvtimer på mølla
De tre siste dagene har bydd på tre nye halvtimer på mølla i joggefart (6.00/km). Magen blir verken bedre eller verre, men jeg kjører på med styrkeøvelser nesten hver dag. Hælen er stadig bedre.... fortsatt trykkfølsom, men fullt løpbar....

Ellers er det hektiske dager på jobb, og forberedelser til Bislett 24-timers tar også en del tid. Var innom Bislett i dag, for første gang etter ombygging av innendørsbanen. Det er et imponerende anlegg hvor jeg kommer til å legge ned mye trening vinterstid.

Hele den 545 meter lange løpebanen under Bislett er nå innebygget og med tilnærmet innetemperatur. En fantastisk fin arena for trening vinterstid.

Ingen kommentarer: