fredag 19. november 2010

Fem om dagen er bra for magen

Jeg har stjålet et ordtak - som jeg forøvrig prøver å etterleve - for å beskrive uka's løpeøkter. Med "Fem om dagen" henspiller ikke overskriften på frukt, men derimot på mine daglige 5 km løping på mølla. Det er hva magen tåler....

Joda, jeg prøver å etterleve "fem om dagen" med tanke på frukt/grønnsaker også... det klarer jeg de fleste dager.

Fortsatt er hælen noe vond, men uten mageplagene ville jeg nok vært oppe i en time løping pr dag nå. Det går smertefritt ca 20 minutter før magen gradvis blir vondere, slik at 30 min er passelig dose. Jeg kjører de tildelte styrkeøvelsene mine 40 minutter annenhver dag - og noen andre balanseøvelser dagene mellom. Dermed blir det ganske lange treningsøkter likevel.

Det har vært en usedvanlig travel jobbuke og laaange dager (2011 planlegging), så de to timene hver kveld i treningsrommet/badstua har vært kjærkomne.

Tirsdag var jeg hos fysioterapeuten igjen og fikk litt påfyll av styrke- og balanseøvelser. I går var jeg så til MR på Unilabs på Bryn og svaret kom idag, dette er kortversjonen: Normale hofteledd, normal symfyse (lurer på hva det er for noe), symmetrisk abdominalvegg med normale signaler. Intet patologisk påvist.

Om det betyr at spesialistene på NIMI har konkludert riktig vet jeg ikke ennå, men jeg registrerer at smertene forsvinner raskere etter løpinga nå, enn tidligere i uka. Uansett har jeg godt av styrkeøvelsene, og jeg lurer inn litt andre enn de foreskrevne øvelsene også.


Ved en tilfeldighet fant jeg en artikkel om meg på opn.no (orientering på nett), der de hadde tatt utgangspunkt i artikkelen på DN aktiv noen dager tidligere og i tillegg hentet opp litt mer på bloggen min. Artikkelen "Olav Engen i skuddet" ble publisert 24.oktober. Opn.no er forøvrig en veldig bra og ryddig hjemmeside.

Ingen kommentarer: