søndag 7. november 2010

"En mann i 60-årene"

Jubilanten på Walmanns sist natt...

I dag hadde jeg min første treningsøkt som "en mann i 60-årene"... men jeg merket ingen forskjell. Etter en feiring med kone, barn, søsken - og deres respektive - til langt ut i de små timer på Walmanns Salonger, var det greit å vente med treninga til fotballsendingene begynte på TV.

FORTSATT SYKLING
Jeg hadde en liten drøm om å jogge 10-15 min på mølla i dag, men et par turer på dansegulvet i natt var ikke av det helt gode for hælen. Dermed ble timen på trimsykkelen min første treningsøkt som 60-åring. TV-underholdninga var 9 mål fra Marienlyst stadion, men fem av målene havnet i feil bur.

Bare minutter etter at kampen var over og LSK hadde tapt, kom forresten min løpervenn Bjørn innom med 60-årsgave; en LSK-trøye signert av de fleste spillerne på laget. Det smakte bedre enn om LSK hadde vunnet en betydningsløs kamp i dag.

Ellers har det vært en enorm strøm av gratulasjoner i dag. iPhone'n plinger hele tiden, og det har ikke gitt seg ennå. Det er helt vanvittig hyggelig og inspirerende.

Det meste er Facebook-hilsener (137 hittil), men også mail og SMS. Folk kan si hva de vil om sosiale medier; for meg (og jeg tror de aller aller fleste andre) er det utelukkende positivt. Dette er jo ikke i stedet for annen kontakt, men i tillegg til - og jeg opplever at det også skaper/gjenskaper mange relasjoner og derav økt kontakt også live.

Bildet til høyre er et portrett tegnet av Miguel Tinizaray basert på et foto fra Romerike 6-timers, en gave fra mine søsken.

Ellers fikk jeg også "Tandemhopp" i presang, så etter 1.mai 2011 er det klart for et luftig eventyr ved Rena... og da tenker jeg ikke på hverken ski, sykkel eller løp over til Lillehammer. 

Svoger Jens hadde vært i det diktneriske hjørnet, og skrevet denne limerick'en til meg:

En lettbeint gamling fra Nes
løper fort når han får god pes,
og i dag fyller'n år
med mye (lite) grått hår.
Nå smiler'n - med hele sitt fjes !


Walmanns... et herlig feirested !

Ingen kommentarer: