søndag 6. november 2011

Alt vær er løpevær

Alt vær er løpevær, men lang fra alt vær er sykkelvær.... for meg. Hele helgen har det vært grått og trist ute, men egentlig fullt brukbart vær til sykkeltrening - noe jeg likevel ikke klarte å overbevise hjernen min om.

Når jeg er løpbar er det helt OK å løpe i skogen enten det er sol eller regn, varmt eller kaldt, tåke eller klarvær, storm eller vindstille. Nå som jeg er overlatt til syklinga er det derimot myyyye lettere å havne i treningsrommet, til sykkelen og TV-skjermen der. Kanskje det er alderen som tynger (61 år i morgen) - og at jeg også vil flytte mer og mer av løpinga til tredemøll (håper ikke det). Den står der og lokker med tørre sommerlige forhold og TV-underholdning på kjøpet.

Noen ganger er jeg ikke sikker på om det er sporten på TV eller manglende inspirasjon til å trene ute som er avgjørende - det får jeg nok svaret på når jeg gradvis kommer i gang med løpinga igjen. Det ble 10 minutter på mølla i dag - som en snill oppstart etter den siste kortisonbehandlinga.

Dagens TV-underholdning til sykkeltreninga var forsåvidt OK, med cupfinale (Heia Ålesund!) og NYCM. Det er forresten ett år siden jeg sjøl var påmeldt for å løpe NYCM på 60-årsdagen min. Det ble ikke noe av - men kanskje en annen gang. (70 års dagen?)

I dag debuterte jeg som Jaguarsjåfør, på en testtur med Ole-Martins nyinnkjøpte bruktbil. Kanske en idé til ny bil når V70'n skal byttes ut...
om 10 år.

1 kommentar:

LL sa...

Jag kan bara hålla med. Springa kan man göra i vilka väder som helst. Cykling däremot är inte roligt när det är kallt, blåsigt, regningt osv. Näe! Löpning är bättre. Jag hoppas verkligen att du kan springa NYCM på 70-års dagen. Det vore ju hur coolt som helst! :-D