lørdag 24. april 2010

... men ikke nå...

"Det går bedre nå..." skrev jeg i går, og siktet da til hælplagene. Slik føltes det ikke på noen måte i dag, hverken på løpeturen i Fenstadterrenget eller senere på dagen.

Løpeturen var fin nok, og formen er ikke verre enn verst, bare veldig dårlig. Det blir stadig mindre snø i terrenget og alt kunne vært så fint, men så var det denne hælen da.

Isen slipper på Ellingsjøen, det er snart sommer!

Fortsatt noe snø i en retning...

...men snøfritt andre veien. Litt opp i høyden var det fortsatt så mye snø at jeg snudde litt før jeg hadde planlagt.

Onsdag løp jeg på mølla og hælen var fin både mens jeg løp og resten av kvelden. Torsdag var jeg i terrenget og merket en del irritasjon fra hælen, også på kvelden. I går kveld var det bra igjen på mølleøkta (inkl. lett intervall), mens jeg i dag morges fikk ganske vondt i hælen mens jeg løp (spesielt etter 45 min) - og også har har hatt vondt etterpå.

Jeg brukte de samme skoa på terrengturene, så skoene kan ha "skylda" - men det er også mulig at ujevnt terreng og mye motbakker provoserer hælen for mye. I morgen løper jeg flatt på vei eller mølle og neste terrengtur blir med andre sko, så får vi se...

Ungdommens Kulturmønstring Fylkesfinale Hedmark


På ettermiddagen var jeg i Rådhusteateret på Kongsvinger der barnebarnet Maja var en av deltagerne i fylkesfinalen (Hedmark) i UKM. Maja's innslag var fløytespill "River Flows In You" kombinert med redigert bildeshow (egne bilder) på storskjerm i bakgrunnen. Hun var kjempeflink - og mange stolte familiemedlemmer felte en tåre på rad 3. Nå venter vi på resultatet, om det blir tur til landsfinalen i Trondheim i slutten av juni.

Jeg legger ut link til Maja's innslag så fort det er klart.

Etter forestillingen var vi på Kinarestaurant og feiret den samme Maja's bursdag, hun fylte 16 år for to dager siden. Maja er forresten en av de 16 som så langt er påmeldt Romerike 6-timers i august. Det spørs om ikke det blir en enda tøffere utfordring for eldstebarnebarnet mitt.

Ingen kommentarer: