tirsdag 30. september 2008

Hus/hageprosjekt 2008: Huset er malt

Da jeg flyttet tilbake til Fenstad for 2 år siden fant jeg ut at jeg ville få en del tunge prosjekter de neste årene for å få eiendommen i Idrettsvegen 1 (flott adresse!) til å framstå slik jeg ville ha den. Innvendinge prosjekter går sin løpende gang - blant annet med treningsrom (mølle++) i fjor og nytt kontor i våres.

Huset er like gult som før, men nå altså nymalt. Hvitmaling av vinduer, terasse og grunnmur tok lenger tid enn gulmalinga. En time om dagen var stort sett det jeg rakk - men det holdt til å komme i mål...

Utvendig var det et kjempeprosjekt med steinlegging i fjor sommer, og denne sommeren har hus/hage-prosjektet vært utskifting av panel på en endevegg og maling av huset. Det siste tar jaggu lang tid når det skal gjøres på ledige kveldsstunder på dager uten regnvær... og først i dag - etter 2 måneder med mer eller mindre småklatting - ble jeg ferdig med selve huset. Skal nok klare garasjen også før frosten kommer for alvor.

Endeveggen mot garasjen fikk ny kledning før malinga startet. Fjorårsprosjektet var altså steinlegginga som du ser deler av på bildet.

Til neste år består hus/hage-prosjektet av hekkplanter rundt terassene og på baksiden av huset - men deretter blir det nok noen år med bare ordinært vedlikehold. Til gjengjeld har kona noen innendørsønsker som jeg later som om jeg ikke har oppfattet ennå.

Ingen kommentarer: