onsdag 10. september 2008

Trøtt, fårikålmage og terrengløp

Det kunne aldri gå bra; trøtt på grunn av mye jobb og lite søvn de siste dagene, dobbel porsjon fårikål en drøy time før start og ei terrengløype hvor dårlig gubbesyn var et større handicap enn slitne ben.

Terrengløpet i Halmsåskarusellen i kveld gikk i overskyet vær, og det betød litt skumt i skogen ved 7-tiden på kvelden. Det var smale, tekniske stier med masse røtter (og enda mer gjørme etter den siste tids regnvær) .

Når det er grått og halvmørkt som i kveld får jeg overhodet ingen rytme på terrengløpinga - det er ganske enkelt frustrerende resultatmessig. Men... det var uansett god trening.

Jeg tror dette var første gang noensinne at jeg blir sist av alle gutta i en løpskonkurranse. Med få deltagere og bare yngre konkurrenter var ikke det noen katastrofe, men det ser ikke bra ut. Den eneste i godt voksen alder (6 år yngre) i tillegg til meg (Torgeir), slo meg i spurten etter at jeg hadde ligget litt foran hele løpet.

En drøy kilometer før mål ble jeg også forbiløpt og litt fraløpt av Rebekka, som var den eneste jenta i feltet, hun var 4 min etter meg i Dragsjøen Rundt sist søndag. Nå måtte jeg skjerpe meg skikkelig for å passere henne på nytt - det ble kanskje et halvminutt i min favør til slutt.

Ingen god dag for meg, det bare forsterker tanken på å kutte ut det meste som er kortere enn halvmaraton (unntak for litt større felt hvor nivå og alderssammensetning er litt mer spredd enn i dag).

Hmm - resultatlista jeg fikk neste dag viser av tre av gutta som forsvant ut av syne for meg allerede på åpningskilometeren var mindre enn ett minutt foran meg i mål - det var en positiv overraskelse.

Saken jeg la ut på kondis.no:

http://www.kondis.no/Romerike/index.php?aid=76886&k=romerike%2Fromerike&mid=

Bildet tok Bjørn Hytjanstorp av meg i samme løypa før sommeren, da jeg var i løypa kun som fotograf for kondis.no

Ingen kommentarer: