søndag 7. september 2008

Dragsjøen Rundt - 7,5 km med mye gjørme

På bildet varmer jeg opp sammen med Rune Holmen, som jeg sist slo i Dragsjøen Rundt i 2005. Siden den gang har han blitt mye raskere - mens jeg er eldre og tregere - og 24 år eldre . På det neste bildet har jeg 30 meter iogjen til mål. (Foto: Hjalmar Ripe)

Jeg løp i dag Dragsjøen Rundt for 9.gang, og det hyggeligste av alt var at arrangøren Raumnes og Årne IL kunnet notere ny deltagerrekord med over 100 deltagere totalt.
For min egen del var jeg ganske treningstung etter konkurranse tirsdag, langturer torsdag og i går og intervall fredag - og forventet ikke annet enn å komme meg rundt løypa. Selv om tiden var svak var det en helt OK gjennomføring.

Jeg har ingen mulighet til å henge med flertallet i åpningsdelen på vei, og på de neste kilomerne på smal, ulendt og gjørmete sti konsentrerte jeg mest om å løpe rytmisk. Først mot slutten av stipartiet tok jeg igjen løpere og avanserte 7 plasser i feltet. Deretter så jeg bare Marianne Moe ca 100 meter foran meg på veien fra 4,5 km - men hun holdt omtrent samme fart.

Først en kilometer før mål så jeg ytterligere 7 løpere 100-200 meter foran meg, men jeg rakk ikke å ta igjen mer enn en av disse. Men altså, det var grei fartstrening for meg uten på noen måte å slite meg ut - så jeg er vel i grei rute fram mot Birkebeinerløpet om 2 uker.

Reportasjen min på kondis.no/romerike: http://www.kondis.no/Romerike/index.php?aid=76620&k=romerike%2Fromerike&mid=

Marianne Moe var den eneste som løp forbi meg (etter ca 1 km), og siden holdt vi omtrent samme fart hele løpet bortsett fra helt på slutten da jeg nesten tok henne igjen(foto: Bjørn Hyttjanstorp).

Ingen kommentarer: