søndag 8. mai 2011

Mens andre løper....

....trøster jeg meg med forberedelser til klubbens to ultraløp, Kristins Runde 25.juni og Romerike 6-timers 20.august. Faktum var at jeg var lenger på etterskudd med planlegginga enn bra er - før mage/lyskeoperasjonen - og dermed kom det noe godt ut av perioden helt uten trening.



Jeg gleder meg til begge arrangementene selv om jeg ikke skal løpe selv. Kristins Runde er den jeg helst ville løpt, men det får bli til neste år. Jeg får to turer i den 80 kilometer lange løypa likevel; Første helg i juni skal jeg GPS-måle løypa på nytt (sykkel+gå/jogg), og to dager før løpet skal jeg henge ut merker og poster.

Litt småfysisk
I går tenkte jeg at jeg bare MÅTTE komme i gang med noe trening, så jeg fant fram skistrikkene i treningsrommet og satte i gang. Men nei, de bevegelsene var ikke idélle, så jeg fikk vondt i magen middelbart og avsluttet treninga etter 5 minutter. Det gikk bedre med åpning av hagesesongen i det strålende været i dag, så litt småfysisk ble det da i helgen. Om to dager skal stingene fjernes, da får jeg vite mer om opptrening i tiden framover.

Reodor Felgen
På ettermiddagen imponerte jeg meg selv litt ekstra. Jeg punkterte med terrengsykkelen på nest siste trening før operasjonen, og planen var å ta med sykkelen til "Råholt Sykkel og Sport" for bytte av slange under skjul av at jeg også skulle ha fikset computeren. Faktum er at jeg aldri i voksen alder har byttet slange eller løsnet hjulet på en sykkel, så nå tenkte jeg tiden var inne. Det kan jo hende jeg skal på noen ekstra lange sykkelturer i sommer dersom jeg ikke blir løpbar.

Joda, jeg fikk tatt av bakhjulet og lirket det løs fra dingsene med tannhjul på. Jeg fikk også greit ut den gamle slangen og inn med den nye - og med hjelp av en plastikkdings lirket jeg så dekket på plass utenpå felg og slange. Til og med kjede og tannhjuldingser fikk jeg ordnet riktig i forhold til dekket, og vel på plass rullet hjulet helt uten slingring. Det hele tok sånn ca 10 minutter - og avslutninga var noe jeg faktisk har gjort før; fylle i luft ! Dermed er begge syklene klare for nye treningsturer (de er også klare for litt rengjøring er jeg redd for).

Ingen kommentarer: