lørdag 28. mai 2011

104 km på sykkel, Rød jonsokblom og Barca

Dagens grøftekantblomst: Rød jonsokblom. Denne fant jeg like ved Styri 5 meter fra rv 177.

Det er ikke mye sommervær for tiden, men i dag var det i alle fall opphold lenge nok til at jeg fikk klippet gresset og også syklet 5 mil før det begynte å regne.

Planen var 100km+ på sykkel'n i dag, men det blåste så ille at jeg halverte turen på racer'n. I medvind og snittfart på nøyaktig 30 km/t gikk turen langs rv 177 til Eidsvoll og Østsideveien videre til Langset bortenfor Minnesund. Tilbaketuren tok 13 minutter mer - med en snittfart på ca 20 km/t. Treningsmessig er det greit nok med vinden, men når vinden kommer i kast føler jeg meg utrygg.... og tviholder i styret. Det er ikke så farlig i medvind og motvind, men sidevinden er plagsom.

 Mellom rv 177 og E6 ved Langset syklet jeg 4 km på den smale, men koselige, Røysiåsvegen.

Selv om jeg har sykkelcomputer foretrekker jeg å bruke GPS-klokka i stedet. Denne er mye mer nøyaktig med tanke på fart - og opplasting til Garmin Connect etterpå er morsomt. Fotoapparatet er alltid med, og det fester jeg i bremsewirene i front av stryret - slik at det er raskt tilgjengelig.

Barca og trimsykkel
30 minutter styrketrening og nye 54 kilometer på trimsykkelen ble det mens jeg så på CL-finalen mellom Barca og ManU. Jeg hadde et håp om ManU-seier før kampen, men endte opp med hoderystende beundring over Barcelonas spill (3-1 etter total dominans).

At LSK vant 4-2 tidligere på dagen var også helt OK, den kampen fulgte jeg via Max Fotball på PC'n.

Et bilde til av jonsokblomstene...

Ingen kommentarer: