onsdag 12. januar 2011

Fuerteventura dag 3 av 15 - den store spydagen

I dag kom jeg aldri lenger enn en kort ettermiddagsvisitt på terassen utafor leiligheten. Dvs enden av leilighetsrekka på bildet. Jeg holdt for det meste senga.

Ganske kort tid etter besøket på ”El Molino” i går ble jeg akutt kvalm – og dermed startet et 20 timers spyhelvete som jeg aldri noensinne har opplevd. I voksen alder har hatt noen turer med hodet i doskåla, men da har det alltid vært fyll inne i bildet. I går drakk jeg en øl til lammekotelettene og en shot etterpå. Til sammen 10 turer ble det med huet ned i doskåla – og en kropp slappere enn en middels 20-åring. På hele døgnet spiste jeg null, men fikk etter hvert magen til å akseptere søt te og cola.

Om det var lammekotelettene eller en reaksjon på filleristinga på sykkelturen i går skal jeg ikke si noe bombastisk om. Jævligt var det i alle fall, og jeg har også pådratt meg en strekk eller brist i den nederste ribbenet.
Når jeg omsider fikk hodet opp av dyna så jeg fotballkamp mellom Barca og Betis på spansk TV. Det var underholdende på grunn av de vanvittig gode spillerne, og det var underholdende med entusiastiske spanske reportere som virkelig utfoldet seg de fem gangene Barca skåret.

Nå håper jeg at jeg er klar for både mat og trening igjen i morgen!

4 kommentarer:

quies sa...

Høres deilig ut med noen og tjue grader og sol. Herlig med suite på grunnplan og bare noen meter til badebassenget.

Svært så uheldig du har vært, med strekk/brist i ribbein og spysyke. Dette må jo bare gå en vei - OPPOVER.
Håper du får mange gode opplevelser resten av turen.

Jeg har nettopp fått svar fra MR undersøkelsen. De fant en cyste (ikke noe farlig) bak i låret. Den klemmer sannsynligvis på noen nerver. Får se bildene på fredag.

Ha en fin dag!

Jannicke sa...

Ugrei opplevelse, Olav.

God Bedring.

Anne-Brit sa...

Ja, enig med kommentaren foran: nå kan det bare gå èn veg!

Gammel'n sa...

podiHei begge, jeg så ikke disse kommentarene før nå. Er bare sporadisk på nett pga elendige linjer.

Etter de tre første dagene har velværekurven pekt oppover for hver dag, jeg får stort sett trent som jeg vil, men er fortsatt noe uggen i skrotten.

Fint at cysten er vennlig, Stifinneren. Få den vekk!