onsdag 19. januar 2011

Fuerteventura dag 10 av 15 – den varmeste dagen og lengste sykkelturen

Her har jeg brukt tidsinnstilling for å få et bilde av syklisten i ny ”Extreme Animals” sykkelantrekk. Bildet er fra Las Dunas helt på slutten av tretimersturen.

Etter 10 dager tror jeg jaggu jeg skal klare de tre definerte målene for ferieturen (i tillegg til å ha ferie og kos); 30 timer trening, lite drikking, ned i vekt… På grunn av vond hæl kuttet jeg ut joggeturen i dag, og tok heller en litt lenger sykkeltur.

I dag kjøpte jeg ennå et sykkelantrekk, dekorert med det lokalt ”Extreme Animals” motiv. Mye tyder på at det blir mye sykling i 2011, så da er det greit å ha flere sykkelplagg å bytte på med.

I dag syklet jeg FV-1 til Puerto del Rosario (hovedstaden)… sykkelseightseeing rundt i byen og hovedveien tilbake igjen. Totalt 3 timer, 70 km tråkking på feriens varmeste dag hittil (+25C). Nå har jeg ”Hushovd-skille” på både overarmer og lår etter syklinga i solsteiken… har startet utjevning i solstolen utafor her.

Ingen middag i dag, bare øl, omelett og kaffeshake på et lokalt handlesenter. Ellers går det mer og mer i te og toast her i leiligheten, og det er ikke usannsynlig at mye kaffe byttes ut med te også når jeg kommer hjem.

Ringte med Tone (datter) i dag, og hjemme var det -17C, dvs en temperaturforskjell på 42 grader… Den tid den sorg, ennå noen dager igjen her i sola og varmen.

Dette blidet er tatt fra havneområdet i Puerto del Rosario…

FV-1 er oversiktlig og fin å sykle på, og påhalvparten av strekningen i dag var det en meter brede veiskuldre tilrettelagt for sykling. Uansett var bilistene særdeles hensynsfulle !

3 kommentarer:

quies sa...

Det er noen herlige bilder du viser. Flott at du nå ser ut til å klare målene for turen, inkludert ferie og kos. Hørtes ut som en fin tur til Puerto del Rosario også, med fin sykkelvei og hensynsfulle bilister. Synd med den hælen da, men fornuftig da å ta en sykkeltur i stedet.

25 grader høres deilig ut. Det er bare å nyte.

Ha en fortsatt fin ferie.

Gammel'n sa...

Takk, Stifinneren.
Som du vil se av dagens omtale er hælen verre etter dagens løpetur, så det blir nok ikke mer løping her nede.
Jeg får i stedet kose meg med syklinga også de siste dagene.

quies sa...

Ja, jeg har jo fulgt din skadehistorikk angående hælen. Jeg har fått påvist hælspore, og det er noe skikkelig dritt. Jeg har i likhet med deg prøvd det som anbefales - inleggssåler, kortison, trykkbølge, massasje... you name it! Ser at det er mange løpere som sliter med det samme. Jeg har hatt mine hælplager i omtrent 2-år nå. Det gjør jo at progresjonen i løpingen blir lik null. Jeg har derfor dreiet treningen over til kampsport (som jeg har bedrevet før) og styrke. Litt sykling blir det også, men i små mengder.

Kos deg fortsatt.

Ha en fin helg!