søndag 16. januar 2011

Fuerteventura dag 5 av 15 – sykkel, sol og gassmage

Dagens sykkeltur gikk langs nordkysten på Corralejo… utenfor den vanlige turiststrømmen – men med bølger mot land som kan skremme selv den tøffeste surferen….

Velværebryteren ble skrudd ytterligere ett hakk opp i dag, men bare til nivå 3 av 10 ! Etter en natt der madammen snorket meg ut av soverommet ble det ganske tidlig frokort – og av sted på terrengsykkelen vestover fra Corralejo, langst nordkysten der det ikke engang er skiltet hvor veien går.

Det siste kan jeg godt forstå; veien var et sammenhengende vaskebrett og en enorm tålodighetsprøve på sykkelsetet – der jeg mye av tiden måtte stå på pedalene, en litt utrygg greie uten klikkpedaler på så humpete underlag. Det lille jeg kom til av bebyggelse var av ”sigøynertypen” slik jeg husker det fra barndommens Fjellhamar på 50-tallet – ikke akkurat Hollywood.

Men, været var flott med skyfri himmel og noenogtyve varmegrader. Det blåste som alltid friskt, og inn mot lavastrendene i ”Playa del Bayo de la Burra” var det flere steder imponerende bølger og ”frådende hav” …

Etter halvannen times risting var det godt å slappe av i sola utafor leiligheten en times tid. Også i dag ble magen tiltagende verre og mer oppblåst utover kvelden, men Underberg og IdoForm reddet så vidt lysten på en kort bytur og en biffmiddag – og totalt sett er altså formen litt bedre enn i går. Akkurat som for to dager siden var biffen av en størrelse som ville gjort det umulig å få ned hele selv på en ”nomal” dag. Nå fikk jeg ned mindre enn halvparten av Chateaubriand’en selv uten forrett og vin.

Med utterligere framgang i morgen kan jeg kanskje supplere syklinga med litt jogging og styrkeøvelsene mine. ”Skjemaet” til 30 timer trening her nede har foreløpig sprukket med nesten 3 timer (5:20 vs 8:00, men det er jo bare 16 minutter ekstra de 10 neste dagene….). Skjemaet er justert til ca 2.40 trening pr dag resten av ferien.

Ingen kommentarer: