søndag 30. mai 2010

Ultraløperens uke besto av 300 km på sykkel

En hel uke uten løping, bare sykling. Begynner så smått å få abstinens, og sikler når jeg ser andre som er ute og løpetrener. Ennå gjenstår tre sykkeldager før jeg prøver å løpe igjen.

Men... dersom løpeavhold kan gjøre meg bra i magen, blir jeg veldig fornøyd. Hælen er åpenbart på bedringens vei uansett, og der venter jeg altså på ny operasjonsvurdering.

Ingen av skadene plager meg når jeg sykler eller går, så dermed har jeg syklet litt hver dag denne uka og toppet det med en fin 102 kilometers tur søndag kveld (det var det jeg trengte for å komme opp i 300 sykkelkilometer denne uka).

Syklinga på racern går forresten stadig bedre. Jeg vingler mindre, er tryggere i utforbakker og tåler å trå til hardere. Nå skal jeg også få handlet inn ny sykkelpumpe med trykkmåler. På fredagens guttetreff med noggo attåt i Odal'n fikk jeg briefing i dekktrykk, og det viser seg at jeg kjører med ALT FOR LITE trykk i dekka. Har ikke pumpa opp siden jeg kjøte sykkelen i fjor høst - og den lille håndpumpa jeg har duger ikke.

Vendepunkt på dagens sykkeltur var Skyrudtoppen litt sør for Kongsvinger.

GPS'en viser 51,1 km og 2.09 halvveis. Tilbaketuren gikk i nøyaktig samme fart, dvs 23,5 km/t. Det er nesten 2 km/t raskere enn en 80 kilometers tur på samme veier for et par uker siden.

Fredag var det guttetreff hos Stein i Odalen. Både han, Sten, Øisten (tar bildet) og Ragnar deltok i Odalskarusellens 7 km før sammenkomsten. Jeg var "bare" syklende fotograf... det var ikke like morsomt. Bildet er tatt lørdag formiddag mens vi lurer på om promillen er lav nok til å reise hjem.

2 kommentarer:

ultrafrykholm sa...

Fin genser du har på deg :-))

Gammel'n sa...

Pokker, der røpte jeg meg. Fin skrytegenser - selv for meg som bare klarte 181 km.

Jeg kan jo si det var for å hedre dere to som var i gang med GUCR på dette tidspunktet. Vel overstått Geir - første norske med 2 fullførte GUCR.