søndag 2. mai 2010

Testet 15.mai-turen sammen med Per-Einar


Klikk på kartet for større utgave.
Enda større utgave av kartet finner du HER. Klikk på bildet som kommer opp for for å se detaljer.


For noen dager siden gikk jeg ut med en invitasjon på kondisjonsforum og Facebook til en rolig langtur i Fenstadmarka. I dag skulle jeg ta med GPS-klokka for å teste runden, og et par timer i forkant inviterte Per-Einar Roth fra Jessheim seg med på turen. Dermed fikk jeg hyggelig selskap på turen, faktisk den første treningsturen med Per-Einar noensinne.

Hadde jeg visst at jeg skulle fått følge på terrengturen av en 10 år yngre multisportutøver, hadde jeg nok stått over gårsdagens 2.økt, hehe. Jeg ble sliten på slutten i dag, det er helt klart at unggutten hadde lyst til å dra på litt mer da. Men takk for en super tur, Per-Einar !

Per-Einar ved Grindervangen etter ca 1,5 time.

Meg ved Grindervangen.

Per-Einar gjør et ærlig forsøk på å bevege Ruggesteinen ved Vardehøgda (løypas høyeste parti). Om han klarte det? Nei!

På forhånd hadde jeg stipulert turen i rolig fart til 3.15-3.30. Vi brukte 3.31 inkl 17 min stopp og en traséforlengelse på 2 kilometer. På en treningstur vil det gjerne bli en del ekstra småstopp (tissing, fotografering, peking og forklaring, skolisseknyting o.a. stopp pga slurvete forberedelser). Jeg er derfor forberedt på at turen 15.mai kan komme til å ta enda litt lenger tid, avhengig av hvem som blir med - og at de sprekeste (inkl ny "kjentmann Per-Einar) løper litt fra på den såkalte Egilrunden.

I en ca 5 km forlenget "Olavrunde" brukte vi ca 2,5 time fram til der vi passerte skianlegget bare 300 meter unna startpunktet. Her er det altså mulig å stå av. På den avsluttende Egil-runden gikk det en ny time.

På forhånd var jeg spent på snømengden, spesielt i de høyeste partiene, men det var helt minimalt med snø og altså helt problemfritt allerede nå. Det var litt vått noen steder, men egentlig glimrende løpsforhold. Sol og drøyt 10 varmegader var også en fin ramme om turen. 23 av de 27 kilometerne går på gjennomgående smale stier i for det meste ganske åpent furuterreng.


GPS-data fra turen.

Se alle detaljene på Garmin Connect

Ved å klikke på "Splitter" og deretter start-trekanten, kan du se løpsretning og fart underveis på runden.

Høydeprofil.

Ingen kommentarer: