torsdag 26. februar 2009

Skitur med Gunnar fra Algarheim

I dag hadde jeg avtalt en skitur med Gunnar "Trailrunner" fra hjemstedet hans på Algarheim. For første gang på mange år var det kjørt løyper på kryss og tvers i landskapet øst for Jessheim. Det ble faktisk litt "trail"-preg på deler av turen.¨

Her er Gunnar på høyeste punkt, Brennifjellet, hvorfra jeg kunne se hjem til Fenstad. Bildet av meg er tatt på samme sted.

Løypene som var nykjørt i går og i dag hadde frosset til i skogen slik at det i selv små svingete bakker var en utfordring å unngå å havne langt til skogs eller i det minste grave ei skikkelig rompegrop. Noen kilometer hadde også hester/ryttere rukket å ødelegge sporene fullstendig - ikke bare det ene sporet, men begge.

Men, det aller meste av turen gikk i flotte løyper i et terreng hvor jeg har løpt mye orientering og på bena ellers, men hvor jeg aldri har gått på ski. At vi bare møtte tre andre skiløpere på turen (1 time 45 min) kan skyldes at folk i området ikke er klar over de mange fine løypene som nå er kjørt opp.

Takk for turen Gunnar - nå er det bare tre uker til vi reiser til Stockholm og TEC 100 miles. Fram til da tror jeg det er helt kurant for ultraformen å blande løpeturer med en del skiturer slik som i dag.

Ingen kommentarer: