tirsdag 17. februar 2009

Guttetur til Nordseter

For 10. vinter på rad var jeg sammen med noen lokale venner i Fenstad på hyttetur - uten damer - på Inger's hytte på Nordseter. Inger er kona til Jan... og de andre som var med var Rolf og Vidar. Ingen av de tre andre er treningsgale som meg, men koser seg med kortere skiturer.

For meg er selvsagt skiturene fredag, lørdag og søndag (til sammen 110 km denne gangen) en viktig ingrediens, kortspilling (Amerikaner) og Jägermeister er også faste og langvarige innslag. Snømåking av hyttetaket er også et obligatorisk innslag. På lørdagskvelden gikk vi ned til Lillehammer Sportell for en bedre middag.

Av ulike årsaker hadde jeg bare en eneste skitur bak meg denne vinteren før denne helgen. Dermed var jeg litt forsiktig med farten på de tre skiturene som ble 22, 54 og 34 km lange. Det var litt trått føre, men ellers fantastiske spor og bra vær.



Dette bildet er tatt fra Pellestova i retning Sjusjøen.

2 kommentarer:

Jon Harald Berge sa...

Det ser nydelig ut. Sjusjøen må være verdens beste langrennsområde. Har dessverre ikke vært der i år, men påsken ble nettopp booket :-D

Mona Christine sa...

Signerer. :-)