lørdag 5. september 2009

En fin treningsuke

Etter ultra-nedturen de to forrige helgene var det fint å få en uke med ”normal” trening igjen. Nå venter to uker ferie – og fin mulighet til å komme i god form før UltraBirken 19.september.


Etter den avbrutte ultraturen sist søndag har det blitt 6 fine treningsøkter på de 6 etterfølgende dagene. Bare 69 km løp og 14 km sykkel, men fire av turene har vært av det sosiale slaget og i tillegg ble det en intervalløkt i terrenget. Det eneste som bekymrer nå er smerter i begge hælene… men noe er det jo støtt.

Mandag tok jeg en restitusjonsøkt på sykkelen.
Tirsdag løp jeg en drøy time med Stein Frode i området Lindeberg-Oppsal.
Onsdag ble det en time i Fenstadterrenget, inkl. 15x 1.00/0.45 – puls <160
Torsdag løp jeg halvannen time i Jessheimterrenget før fotografering på UKI-karusellen
Fredag kom uka’s ”langtur” (2 timer) med Geir tur/retur Sognsvann-Bjørnholt
I dag, lørdag, ble det en time sammen med Bjørn på veier/stier utenfor Jessheim – og med Ole Henrik på sykkel sammen med oss.

Geir har kommentert fredagsturen på bloggen sin

Noen av bildene fra UKI-karusellen...

Sammen med Ole Henrik etter lørdagsturen.

Turene sammen med gode venner – eller på foto-oppdrag blant alle løperne jeg kjenner – er fin medisin og bra motivasjon for å trene. Nå ser jeg fram til 5 dager på Høvringen med madammen – og masse treningstøy i bagasjen. Det viktige de neste dagene er å ikke trene for mye, det er tross alt bare 2 uker til UltraBirken.

Ingen kommentarer: