onsdag 14. august 2013

Neste mål: Telemarks Tøffaste 7.september

Da er det på tide å strukturere treninga med tanke på neste store utfordring som er Telemarks Tøffaste, 81 kilometer og 3000 høydemeter i Nissedal om drøyt 3 uker. Strukturere betyr i denne sammenheng bare at de lange og rolige treningsturene kommer tettere - jeg ser for meg 7-8 tretimersturer før TT, men også 3-4 korte konkurranser for å pynte litt på løpssteget.

Telemarks Tøffaste kommer jeg mer tilbake til senere, men jeg gleder meg veldig til løpet og klubbsamlinga sammen med minst 30 andre fra klubben.

26 km i Fenstadmarka - gjensyn med vått terreng

Blåsti eller blåmyr?

I går løp jeg den første skikkelige treninglangturen siden 30.juni (har noen andre stunt i perioden), og bortsett fra noe vondt i bekkenområdet var det en flott tur i brukbar fart med unntak av noen ekstreme myrpartier. En solid regnbyge fikk jeg også, men slik har jo værtypen vært en stund nå.

På denne turen ville jeg gjenoppleve noen stier som jeg har sluttet å løpe fordi det er så håpløst myrlendt. Det var ikke noe mindre myr nå, så flere turer på disse stiene sparer jeg nok til frosten kommer. Det ble 26 kilometer på 2 timer og 50 minutter som er OK med kupert sti//kjerrevei og en del myr.

Motiv fra Langvatn i regnvær...

Noen hundre meter med våt myr... underlig at dette er merket som blåsti.

Storputten... selv om det er tungt å løpe er jo myrterreng fint da!

Litt tørrere myr, men høyere lyng og fortsatt tungt...
 
Resten av løpeturen gikk på fine tørre stier og kjerreveier... og litt fortere enn i myrpartiene.

2 kommentarer:

Jannicke sa...

Synd du ikke får vært med oss i årets NUC, Olav. Det blir vel fortsatt Berlin? Det virker som formen din er bedre enn på lenge.
Kanskje vi ser deg neste år?
Da blir det langløypa.

Jannicke

Gammel'n sa...

Ja, Berlinopplegget går etter planen. Uka før lader jeg opp med rusletur i Oslo Maraton med 5:30-ballongen :-)

Egentlig veldig synd med meg og NUC, jeg har jo av ulike årsaker misset de to forrige. En trøst var jo at jeg fikk løpt Marka24 i år.

Formen er sakte på framgang, men deler av framgangen spises jo opp av aldringsprodessen, slik er det bare. Likevel har jeg mye å gå på når magen blir 100% bra.