lørdag 18. august 2012

Rolig treningsuke foran ny laaaangtur

KVELDSSTEMNING VED LÅGSJØEN SØR I GRASÅSEN

Det er bare drøyt 5 timer til klokka ringer og KrampeGammeln skal opp for å gjøre seg klar til en ny spennende langtur i Nordmarka. Noen linjer her - så er jeg klar for zzzzzzzzzzzzzzzzøvn. Turen i morgen blir en ca 7 timers tur på kuperte blåstier i Nordmarka, inklusive de siste 44 kilometerne av løypa til Nordmarka Ultra Challenge. Etter at jeg hadde løpt gjennom NUC-traseen på fire tidligere treningsturer, ble avslutningen lagt helt om - og noe av årsaken til det er nok beskrivelsen min fra spesielt den siste 4 milsturen, det var ganske ekstremt.

Nå er siste 4 milene av NUC endret og jeg skal løpe gjennom den nye avslutningen sammen med Tomas Pinås som meldte seg inn i klubben denne uka. Tomas er løpsleder og initiativtager til Holmestrand maraton som debuterte med 1800 deltagere i år. 27.oktober inviterer han til 50 miles (81 km) terrengløp i Vestfold Ultra Challenge, et nytt løp der jeg meldte meg på i dag, som første deltager. Mer om det løpet senere....

TRENINGSUKA
Treningsuka har vært lett, både for å samle litt krefter fram mot helgen, men også fordi jeg har hatt det travelt på mange plan. I begynnelsen av uka måtte jeg blant annet utnytte finværet til en del utvendig maling. Uka har gitt 3 løpeturer i Fenstadterrenget, de to siste i "Egilrunden" der bildet er tatt midtveis ved Lågsjøen ganske sent på kvelden i går. Det har også blitt to sykkelturer på sen kveldstid og en time styrketrening, totalt 5 timer og 40 minutter før morgendagens langtur.


2 kommentarer:

Anonym sa...

God tur!! :)

Gammel'n sa...

Hei Gry

Det var litt artig at jeg rakk å lese bloggen din om løypa gjennom Osmarka (mot Kobberhaughytta) før jeg så ønsket om god tur :-)

Jeg skummet gjennom diverse blogger sent i går kveld og tenkte jeg skulle legge inn kommentar om turen din... gjør det nå etterpå.

Ja, Tomas Pinås og jeg fikk en flott tur, 52 kilometer på blåmerka stier, som i stor grad var like utfordrende som løypa i Osmarka.

Blåmerka stier i Nordmarka er for "spesielt interesserte" - ikke minst så bløtt som det er i år. Den som ikke vil bli bløt eller møkkete er sjansjeløs, hehe.

Senere i kveld har jeg vel et blogginnlegg fra gårsdagens laaaange tur.