søndag 15. januar 2012

Utetrening gir godfølelse


Det ble en ny treningsuke der hovedtyngden av treninga foregikk i treningsrommet inne, det er både tidseffektivt og praktisk på denne tiden av året når sykling er det man tåler best. Likevel får jeg en helt annen godfølelse etter treningene utendørs. Det skyldes nok både frisk luft og synsinntrykkene - men det krever altså litt mer innsats enn bare å tusle ned i treningsrommet.

Nå er det jo også slik at jeg må intensivere skigåinga framover - dersom jeg skal komme meg noenlunde fornuftig gjennom Vasaloppet Öppet Spår i begynnelsen av mars. Det er meldt mer snø denne uka, så kanskje kan jeg starte skiturene fra trappa snart. Holmenkollen Skimaraton 11.februar kan det hende jeg kutter ut dersom mage/bekken er like plagsom ved diagonalgang som på gårsdagens skitur. I Vasa'n  er det derimot mye mer staking og ditto mindre diagonalgang, så det kommer uansett til å gå greit.

Snart "dommedag" for løpinga?
Et besøk hos Dr Daljord på NIMI denne uka var kanskje en foreløpig dom over løperen Olav. Han gikk langt i å antyde at jeg jo var så gammel - og hadde så mye plager - at jeg kanskje burde se på andre idretter enn langdistanseløping. Hælplagene mente han det ikke var noen vits å jobbe med før eventuelt mage/bekkenproblemene var løst. Det blir nå en runde med røntgen i første omgang for å se på bekkenområdet - og jeg venter ennå på svar fra MR-scanningen av ryggen før jul.

Ingen kommentarer: