lørdag 19. februar 2011

Test av "Fjellantrekk"

Fjellturisten...

I morgen tidlig (om 9 timer) er jeg klar for årets Skijegertur sammen med Reidun. Værprognosene er fine selv om det er litt kaldt fra morgenen av. Det er meldt SOL hele dagen, fra -16C kl 08 til ca -8C midt på dagen.

Jeg kjøpte et Stormbergantrekk i går som jeg vurderte å bruke dersom det ble veldig kaldt. Dette er først og fremst et antrekk for roligere turer og aktiviterer, men også et supert alpinantrekk. Selv om det er flerlags og pustende antrekk er det likevel ikke så godt egnet for treningsfart. Jeg testet det i -10C på en timestur i dag. Det var smidigere enn jeg hadde trodd, men det ble likevel for mye fuktighet innenfor både jakka og buksa - så det blir ikke aktuelt å bruke dette på langturen i morgen.

Dagens trening ble en time på ski, en halvtime på sykkel'n og en halvtime styrketrening. Hælen er vond, magan er vond.... det kan bli en "slitsom" dag i morra.

Tatt med selvutløser på minikamera balanserene på en hanske i snøen. Gammel'n hadde 10 sekunder til å komme i posisjon, ikke så enkelt...

Ingen kommentarer: