torsdag 26. september 2013

Oslo Maraton fra "redaktørkrakken"

Kjell, Runar og meg i "pressesenteret" i Expoteltet...

Jeg skulle vært "Ballongmann" for fjerde gang i Oslo Maraton, men slik ble det ikke. Derimot ble det en usedvanlig lang maratonhelg med kondis.no. Gunnar Fæhn overtok ballongoppgaven - som var å "løpe" maraton på forrykende 5:30. Jeg tok kondisredaktørens rolle - et vikariat som hadde pågått snart to uker.

Løpsdagen fra 08 til 20 satt jeg i Expoteltet og jobbet med artikler og redigerte bilder, mens 6 andre sto for fotograferinga. Det ble en kaosdag i den forstand at resultatservicen var elendig og tidvis fraværende. Også de neste to dagene gikk med til å finne ut av resultater og redigere ferdig de ulike artiklene.

Det var nokså likt døgnene jeg tidligere har hatt på Bislett 24-timers, bortsett fra at jeg har kunnet legge ut resultater og bilder mer fortløpende derfra. En annen likhet, i alle fall etter 18:00 var støyen. På Bislett sørger Heming for musikk og annen underholdning i samfulle 24-timer, bare gøy. I samme telt (!) som presseteltet på Oslo Maraton var det after-run med et heftig lydnivå - men fin musikk, så det var også bare gøy selv om det var forstyrrende. Låta "Wake Me Up" surrer fortsatt i hodet - ikke fordi jeg ble lei eter å ha hørt den x antall ganger i presseteltet, men fordi det er ei flott låt med masse trøkk. Jeg er stadig innom den på Spotyfy om dagen.

SAMLEARTIKKEL FRA OSLO MARATON


Ingen løping i Oslo altså... men 5:30 hadde på den annen side ikke blitt så mye løping det heller.

Ingen kommentarer: