torsdag 26. september 2013

Jessheim Vintermaraton og NM


I dag (27.september) skal løypa til Jessheim Vintermaraton kontrollmåles. Jeg fikk lov å lage ny løype i fjor etter 28 år i samme trasé. Årsaken til endringen var dels at Jessheim har et flott nytt friidrettsstadion, dels at hele løpet trengte en revitalisering. Jessheim er i stor vekst, og det bygges nytt og legges om veier flere steder - men i år kunne vi endelig få justert løypa slik vi fjerne vi ha den.

Som i fjor er det fire kvartmaratonrunder (10.549 meter)... men færre skarpe svinger og løpsretningen er snudd. Dette tror jeg blir veldig bra, og årets løp er også NM Maraton for senior og veteraner. Da venter vi mange sterke løpere, flere av dem fortalte meg på Oslo maraton at de kommer til Jessheim.

SUB 4??
Jada, jeg skal løpe selv... uten ballong i år - og uten medaljemulighet i M60-64. Motivasjonen ligger i at jeg - som i fjor - er den eneste av de som løp 42,2 km i Vintermaraton første året det ble arrangert, som fortsatt er med på maratonsirkuset. Det er ikke så  mange år siden jeg løp for sub 3 timer, eller i alle fall sub 3:15. Før jeg ble skadet for 4 år siden gikk det ennå greit med sub 3:30, men nå skal jeg få mer enn nok med å smyge 4-timers. Ikke at det er så viktig... jeg er mer opptatt av å bli helt bra av "symfysitten" og få trent normalt igjen. Uansett gleder jeg meg til NM på Jessheim - og påmeldingen er godt i gang (første påmeldte var...ratattata; KrampeGammel'n). Det hadde vært gøy med en skikkelig deltakerøkning fra fjorårets 287 startende på hel- og halmaraton.

2 kommentarer:

swaultra sa...

Dette blir bra :-) Håper det blir mange som starter, å fullfører. Selv er jeg fortsatt litt usikker. Men håper på å starte.

Gammel'n sa...

Håper du får vært med på Jessheim. Savnet deg på startstreken i går i NUC. Det MÅ du bare bli med neste år.... terrengløpinga i Marka24 blekner mot dette :-)