tirsdag 3. september 2013

Langtur 5 av 5: Med Mari over Mistberget

Mari sjekker hvor det blir av Gammel'n....


Da er oppkjøringa til Telemarks Tøffaste i boks; 10 dager med 140 km løping i terreng og 120 km på sykkel ble avsluttet i går. Totalt 21 timer med annenhver dag løping/sykling. Det jeg er mest fornøyd med er at jeg kom gjennom fem langturer uten store bekkenplager. Med fire dager nesten uten trening fram mot TT tror jeg KrampeGammeln skal være optimalt preparert til 81 tøffe kilometer.

Farten er elendig, men kondisjonen er bra. Skrotten er gammel men sinnet er ungt. Joda...både pågangsmot og evne bør holde til å fullføre Telemarks Tøffaste.

Den siste langturen før TT løp jeg sammen med Mari i går - oppunder og over Mistberget, to timer og noen minutter med 608 høydemeter. De første 10 minuttene var som vanlig grusomme... med skikkelig innbytterpust. Motbakkene var tyngre og brattere enn tidligere i sommer, og Mari trippet lett fra meg opp mot toppen av Mistberget. De siste kilometerne på grusveg viste derimot at jeg ikke er totalt utslitt - og at jeg gjennomførte de fem langturene akkurat slik de var planlagt.

400-metersstigningen opp til Mistberget er brattere enn bakkene i TT. Jeg testet staver i går også, men tror likevel jeg velger å løpe uten disse i Telemark. Jeg har mer lyst til å ha hendene fri til å lese kart og ta bilder underveis.

Litt rart å tenke på at Mari som var sprekere enn meg i går skal løpe "bare" 42 km lørdag, mens trege meg skal løpe 81 km. På den annen side debuterer Mari på maraton, så langt har hun aldri løpt hverken i konkurranse eller på trening.

Ellers jeg bare ta med et bilde fra terrassen i morges... som like gjerne kunne vært tatt på kvelden. En ny fantastisk sommerdag selv om kalenderen sier høst... og det samme flotte været er meldt hele uka og hele helgen i Telemark.

Ingen kommentarer: