fredag 27. september 2013

Dagen før Nordmarka Ultra Challenge

 Kart- og løypebriefing på hytte ved Mylla
Det er 10 timer til start i Nordmarka Ultra Challenge (NUC blant venner)... løpersekken er akkurat pakket ferdig med drikke, mat, litt tøy, fotoapparat... og kart. Det siste er faktisk avgjørende for å fullføre NUC, der vi følger blåmerkede turstier 54 kilometer fra Mylla til Skar. Det vil si; jeg kjenner løypa så godt at jeg nok kunne løpt den greit uten kart, men med alle stikryssene alle løperne i utgangspunktet kart med løypa inntegnet for å finne fram - og den lille utfordringen blir da å velge rett i de mange stikryssene.

Cathrine og Sølvi i intens løypediskusjon

For noen er dette med å finne fram en større bekymring enn selve utfordringen med å løpe i inntil 11 timer som er makstiden. Det gjelder definitivt noen av jentene i klubben, så tidligere i kveld var jeg på hyttebesøk på Mylla der en del var samlet for å ha kort vei til start i morgen tidlig, og for å få en gjennomgang av løypa og litt trening i kartlesning. Jeg hadde gjort klart løypekart til alle... så nå er de så bra forberedt som det er mulig å bli.

For min egen del er nok den fysiske utfordringen størst. Jeg har trent veldig lite etter Telemarks Tøffaste for tre uker siden, og tar også ellers dette løpet veldig på sparket. Det er meldt strålende høstvær, så jeg håper på en strålende opplevelse og minst mulig kramper, og målgang senest 20:00.

Flere bilder fra kveldens seanse:

Marianne og Ragnhild prøver klubblua, det blir ca 0 grader ved start i morgen.

Se her, klubblue!

Løperpraten gikk livlig, her med Ragnhild (vertinne), Cathrine, Marianne og Tom.

 Tom kokk!

 Herlig løpermat til alle!

 Ragnhild, Cathrine og Sølvifoteller om drømmene (mareritt) de har hatt i forkant av løpet.

Noe vi andre selvsagt lo av...

Ingen kommentarer: