fredag 8. mars 2013

Alt raskere enn sakte er dumt

STYRET I ROMERIKE ULTRALØPERKLUBB
VI TOK ALLE GJENVALG - SELVSAGT
 
Alt raskere enn sakte er dumt
Neida, overskriften gjelder ikke deg - bare meg! Fortsatt er det slik at jeg holder bekkensmertene noenlunde i sjakk hvis jeg holder meg til joggefart - dvs 6.00 min/km. Det klarte jeg ikke onsdag da vi hadde årsmøte i Romerike Ultraløperklubb på Bislett. Før møtet ble det en time på innendørsbanen - og i pratefart med andre ble farten helt naturlig 5:30-5:15 min/km. Straffen fikk jeg samme kveld og neste dag (i går altså)...

Egentlig helt greit å få en bekreftelse på at det fortsatt går lett å løpe mye fortere enn det jeg "bør" gjøre. Jeg får bare tro på bedre tider...

Gjenvalg i styret
Det var et hyggelig gjensyn med den fine løpebanen på Bislett - og etterpå overtok vi VIP-rommet rett etter Northugs pressekonferanse, der 15 stykker møtte fram til årsmøte og medlemstreff. Jeg fortsetter (selvsagt) som leder for klubben - og alle andre tok også gjenvalg, enkelt og greit altså for klubben som nå har passert 60 ultraaktive løpsmedlemmer.

Hytta jeg eide som ikke lenger eksisterer, og hytta som eksisterer som jeg aldri har eid... eller?
Treninga i går ble en halvtimes vassing i dyp snø på dagen - og senere på kvelden "stående-tråkk-intervaller" på spinningsykkelen (15 x 60/60).

30 MIN SNØVASSING GA SVARET:
"URA" ER BORTE, MEN
RESTER AV UTHUSET ER DER FORTSATT
 
Bakgrunnen til vassinga i dyp snø er en tragikomisk sak om ei hytte jeg "fikk tilbake" på selvangivelsen for to år siden - og nå nylig fikk jeg også en eiendomsskattetakst på 184.000. Bakteppet er hytta "Ura" i åsen utenfor Skien som jeg overtok etter en arvesak i 1983. Det var ikke rare greia, og jeg solgte den i 1985... altså for 28 år siden! Den gikk etter hvert i glemmeboka. Noen kreative databasemennesker må deretter ha tuklet med regnearkene. Når jeg sa jeg ikke lenger eide "Ura" fikk jeg bare beskjed om at den var tinglyst på meg og at jeg måtte skjøte den over til dagens eier - akkurat som jeg husker hvem som kjøpte hytta. Inspektør "snusen" i egen person reiste i går ens ærend til Skien... og da finner jeg altså igjen hytta... eller grunnmuren der "Ura" hadde vært. Før jeg kom så langt ble det en hel del vassing i overraskende dyp snø. Dette var derimot et helt annet sted og med et helt annet Gnr/Bnr enn den hytta jeg var tildelt 3 kilometer lenger nord. Hjemmelshaver var feil, eier var feil, og "Ura" har ingen adresse eller Gnr/Bnr. Kommunens saksbehandler på eiendomsskattekontoret har allerede rettet opp dette - rask og fin behandling. Verre blir det med statens Kartverk -Tinglysninga og oppretting i matrikkelen, jeg har jo ingen dokumentasjon på noe jeg aldri har eid - altså Gnr110/Bnr 115 i Skien.

ETTER LITT TRÅKKING FANT JEG RESTER AV GRUNNMUREN
 
UTSIKTEN ER LIKE FIN SOM FØR
 
BEKREFTELSEN FRA KOMMUNEN
 
HYTTA I SKYERVEGEN 160
DEN SÅ JEG FØRSTE GANG I GÅR
HVIS JEG IKKE FÅR MEDHOLD HOS TINGLYSNINGA ER ALTSÅ DENNE HYTTA MIN !

Ingen kommentarer: