lørdag 23. oktober 2010

Skistrikk og vennetreff


Fortsatt er det skistrikk som gjelder, og i går gjennomførte jeg hele økta SITTENDE. Det er første gang noensinne jeg har definert noe som fysisk trening - og som i sin helhet har foregått sittende på en stol.

Utfordringen er å få dette til å bli slitsomt, noe som forutsetter stram strikk og store armutslag. Bevegelsene blir ikke helt som på ski. Jeg får mindre vondt i håndflatene av dette enn staking (hakking) på rulleski - men like effektivt er det selvsagt ikke.  ... et morsomt og litt småskrullete innslag i en gammel manns treningshverdag er det så absolutt.

Jeg rakk bare en halvtime før madammen og jeg skulle på vennebesøk til løpervennene Ragnar og Inger-Marie (IM) på Oppsal. Der var også løpervennene Stein Frode og Sten med fruer, og vi fikk en lang kveld og natt med masse god mat og utrolig mye juging... ikke minst idrettsrelatert skryt og planer om tider som kommer !

Ragnar og IM hjemme i egen stue, for en gangs skyld uten treningstøy...

Ingen kommentarer: