fredag 29. oktober 2010

Junior på høstblot....

Det er 9 år siden jeg ble tatt opp i Skogkarenes Klubb på Romerike, men fortsatt er jeg for junior å regne i denne forsamlingen. Av de 30 som var med på "Høstblotet" fredag kveld var akkurat halvparten 74 år eller eldre (eldstemann 90 år)... mens jeg med mine straks 60 år var 5.yngst av de frammøtte.

Likevel er ikke dette er forsamling med trege gamle gubber. De aller fleste er fortsatt aktive o-løpere.

Jeg var altså på mitt 9de av 10 mulige høstblot, og etter fjorårets blot ble jeg valgt til løpsmester. Det vil si at jeg har ansvar for å møte "ferskingene" som søker opptak i klubben, og lede dem inn på kveldens første utfordring som selvsagt har med orientering å gjøre.

Det ble noen hyggelige timer sammen med masse o-venner som jeg nå bare ser sporadisk, etter at jeg konverterte fra orientering til nesten bare løping. I løpet av vinteren starter jeg en egen blogg for SKK Romerike.

Sykkeltrening med økt intensitet
Før jeg reiste på blotet rakk jeg en hard intervalløkt på trimsykkelen. La inn enda hardere tråkk enn tidligere, og fikk pulsen opp i +/- 150 selv med bare 30 sekunders intervaller (15 min 30/30).  Det var sjette dag på rad med sykkeltrening, og mer skal det bli de kommende dagene...

Hælen er pakket ut for godt, dvs ingen plaster eller bandasje. Det strammer godt i operasjonssåret , men om tre dager skal stingene vekk. Jeg kjenner overhodet ingen smerte i hælen, og vurderer å prøve å løpe noen kort-korte turer barbent når stingene er tatt.

Det skal bli fint å flytte meg fra trimsykkelen til tredemølla i første omgang. Løping utendørs med sko må vente betydelig lengre.

Ingen kommentarer: