lørdag 7. august 2010

Ny tur med Norgesløperen

Fem kilo har forsvunnet, men fortsatt er det 60,2 kilo igjen av "Norgesløper" Erik Nossum. Gårsdagen startet ved Olavsgaard (Hvam) og sluttet i Drammen, og jeg var med på en liten del av turen.

Ved å framskynde et møte på kontoret, fikk jeg skiftet og møtte Erik bare 200 meter unna ved Lysaker stasjon. Derfra kronglet vi oss gjennom Bærum, hovedsaklig langs "Nasjonal sykkelrute 1". Vi fikk hyggelig følge med en tidligere nabo av Erik, Michel Riis-Johansen - en ganske fersk løper, men i rask framgang (nr 3 totalt på Unionsmaraton nylig). I Høviktraktene kom en annen venn av Erik, Gunnar Stake-Larsen, hoppende ut av ei drosje for å hedre Erik med 5-6 kilometer i samløp.

Regnværet ga seg like etter at vi hadde løpt fra Lysaker, og det klarnet fort opp slik at vi fikk en tur i sol og godt varmt vær. Jeg er fortsatt like imponert av Erik's prestasjon, og ikke minst at han fortsatt tripper så lett av gårde. Sakte, ja - men likevel 60,2 kilo som kommer fram med tilsynelatende spenst i bena ennå.

Intervju mer Erik på Østlandssendingen i dag morges:
http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/224301/

For meg ble det 15 kilometer i samløp fram til Kirkeveien i Asker, før jeg måtte ta ut sykkel'n fra følgebilen og forte meg tilbake. Jeg skulle rekke middag med Ole (27 år i dag) og kjæresten klokka 18:00.


Her er Gunnar, Erik og Micheal foreviget ved Høvik, med dårlig iPhone-kvalitet.

BETENNELSE?
Hælen ble ganske irritert og litt vond etterpå ... men jeg føler at det går rett vei mot smertefri løping. Verre er det med magen. I går var det ekstra vondt etter en pause halvveis i løpinga, og også en del utover kvelden.
Legen på NIMI ringte og bekreftet at de ikke finner noe feil med magen på ultralydbildene (feit, javel - men ellers greit). Hun antydet at det kunne være en betennelse i et muskelfeste el.l. og mente at en cortisonsprøyte i området kunne være aktuelt. Jeg starter med å teste virkningen av Voltarentabletter noen dager; om smertene likevel er der under/etter løping.

Ingen kommentarer: