torsdag 5. august 2010

En liten bit av Norge


På den endeløse landevei sammen med Norgesløper Erik.
Bjørn har også redigert litt film fra gårsdagen

NORGESLØPEREN
I går skulle jeg "lose" Norge-på-langs-løper Erik Nossum fra Løten til Tangen, gjennom Romedal for å komme utenom motorveiene. Disse 25 kilometerne er mindre enn halvparten av en eneste av hans 43 dagsetapper fra Nordkapp til Lindesnes.

Bare barnemat... tja. Jeg holdt greit følge, men jeg ble støl. Etter hæloperasjonen hadde jeg ingen løpeturer lenger enn 30 minutter før denne turen med Erik. Akkurat nå føles det helt uvirkelig at jeg selv skal iverksette et lignende stunt av det Erik nå gjennomfører.


Her sitter jeg sammen med Erik i en av 10-kilometerspausene

Det var hyggelig å løpe en stund sammen med Erik, prate om tidligere opplevelser som f.eks. løpeturen vår fra Oslo til Fagernes i fjor, og ikke minst om hva han egentlig holder på med. De siste dagene har jeg bidratt med å planlegge løpsruta for han fra Trøndelag og ned til Lindesnes. Det er hyggelig å kunne bidra litt.

Mye mer om Erik's fantastiske løpetur på 43 dager fra Nordkapp til Lindesnes kan man lese på Norway Runs hjemmeside


Her har Eriks kone Tove foreviget Erik og meg sammen med Bjørn (som kom oppover for å ta bilder).


Kalven i Romedal som sendte Erik et beundrende blikk

PROGRESJON I EGEN TRENING
Sjøl har jeg nå løpt 7 dager på rad, men bare 30 minutter på mølla hver gang med unntak av turen med Erik i går. Jeg trengte altså 7 dager for å løpe én eneste ultradistanse (53km)... men nå blir hælen bedre for hver dag. Siden magen fortsatt krangler blir det mest sykling, og siste uke ble det 324 kilometer på terrengsykkelen (mest grusveier).

Dr Anne på NIMI har ringt meg (uten å nå fram), så kanskje får jeg i morgen vite mer om resultatet fra ultralydundersøkelsen. Det er altså ikke brokk, jeg er ikke gravid og det er tilsynelatende ingen sjelettplager (?)

Ingen kommentarer: