fredag 10. april 2009

Fine treningsturer med gode venner

Jeg har slitt med å komme skikkelig i gang med treninga etter TEC100 for snart tre uker siden. Har hatt, og har fortsatt, litt vondt i lyskene. I tillegg var det fram til påsken "demotiverende vintervær". Nå er været bedre og treningslysten stiger med økende temperatur ute. Når jeg i tillegg er så heldig at jeg kan gjøre treningsavtaler med gode venner er det lettere å legge ut på lange eller halvlange treningsturer.

Her er jeg sammen med Bjørn-Inge og Bjørn før gårsdagens tur...

Denne uka har jeg vært på tre slike halvlange turer; 17-18 km med Bjørn i området Eidsvoll/Bøn på tirsdag, samme distanse med Bjørn og Bjørn-Inge i området Råholt/Nordmokorset i går, og 24-25 kuperte km med Geir i Oslo i dag (Bislett-Sognsvann-Kjelsås/Grefsen-Bislett).

Geir langs Sognsvann en snau time ut på dagens tur... det er fortsatt mye snø i terrenget.

Vi startet i 5 varmegrader og sluttet i mer enn det dobbelte... det ble varmt i motbakkene i dag. Snittfart 5.40/km inkl. pauser var helt OK i dag.

Dagens rute:
Har løpt 105 km de siste 7 dagene, litt lite for en ultraløper - men jeg er altså på gang igjen. Fram til Eggemoen 6-timers 18.april blir det fortsatt vegløping, men deretter håper jeg det skal bli mulig å løpe i terrenget igjen.

Jeg gruer meg til den dagen jeg er så gammel og løper så sakte at vennene ikke vil ha meg med på løpeturene lenger, men forhåpentligvis blir også noen av disse eldre og skrøpeligere slik at farten kan tilpasses de nye rammebetingelsene.

Geir har også skrevet om dagens tur på bloggen sin:

2 kommentarer:

May-Britt Hansen sa...

Når du bliver langsom, kan du træne med mig :-)

Gammel'n sa...

hehe... takk for tilbudet. Siden jeg er såpass mye eldre enn deg vil nok jeg trenge gåstol før du slutter å løpe.