torsdag 2. april 2009

Playa del Drammen

Drammen er ikke lenger hva det en gang var, og det er 100% godt ment! På jobben har jeg haugevis av Drammensere som åpenbart er veldig stolt av Elvebyen Drammen, en by som for bare få år siden fikk tilnavnet Harry-byen eller ble omtalt som et eneste stort veikryss.

Jeg har jo sett at det har skjedd store ting, ikke minst langs elva på begge sider, med promenade og mange nye bygg samt rebilitering av den gamle bydelen. All ære til det gamle som tas vare på, men jaggu er det flott med litt nytt og prangende også.

Tirsdag denne uken var jeg i Drammen for å finne en passende løypetrasè for Landsmøteløpet til Kondis http://www.kondis.no/default/index.php?aid=81052&k=sjef%2Fforsiden&mid=
som skal arrangeres 25.april, og løypa følger til store deler traséen til Påskemaraton som arrangeres 2.påskedag http://www.kondis.no/default/index.php?aid=81244&k=sjef%2Fforsiden&mid=
Jeg hadde også tatt med fotoapparatet til Drammen denne dagen, for å ta litt bilder fra løypa. Det var da jeg ble enda mer oppmerksom på hvor flott det er blitt med strandpromenaden, Ypsilonbroen, Kunnskapssenteret og flotte boligblokker...

Dette er definitivt ikke den byen jeg ble kjent med som guttunge for 50 år siden.

Aftenposten skrev om Playa del Drammen for et års tid siden:





















1 kommentar:

Anonym sa...

Herlig reklame, Gammel'n!